تایید صلاحیت ۶۷ درصد داوطلبان انتخابات شوراهای شهر اصفهان

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: ۲ هزار و ۳۵۹ نفر معادل ۶۷ درصد داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر در استان اصفهان تایید شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  علی اصغر رفیعی نژاد دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: بر اساس آمار موجود سه هزار و ۳۶۰ نفر برای انتخابات شورا‌های اسلامی ۱۱۱ شهر استان اصفهان نام‌نویسی کردند که ۸۶ درصد آنان مرد و ۱۴ درصد زن بودند.

رفیعی نژاد خاطرنشان کرد: رد صلاحیت شدگان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر‌های استان اصفهان می‌توانند اعتراض خود را به هیات عالی نظارت بر انتخابات ثبت کنند.

او ادامه داد: آن عده از افرادی که نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض دارند طبق تبصره یک و ۲ ماده ۵۳ قانون و تبصره ماده ۵۳ آیین نامه اجرایی انتخابات شورای اسلامی که در هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان‌ها رد صلاحیت شدند می‌توانند از تاریخ نهم لغایت ۱۲ اردیبهشت به دفتر رسیدگی به شکایات هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی مستقر در استانداری مراجعه و اعتراض خود را تسلیم و رسید دریافت کنند.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۴ شهرستان دارد که ۸۸ درصد از جمعیت آن در ۱۱۱ شهر زندگی می‌کنند. ثبت نام داوطلبان شورا‌های اسلامی شهر انتخابات ۱۴۰۰ از بیستم اسفند ۹۹ بطور رسمی آغاز شد.

نام‌نویسی از داوطلبان عضویت در انتخابات شورا‌های اسلامی روستا هم در ماه فروردین انجام شد. این داوطلبان از ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ به مدت یک هفته یعنی تا ۲۶ خرداد برای انجام تبلیغات فرصت دارند و از صبح ۲۷ خرداد تبلیغات انتخاباتی آن‌ها ممنوع است.

انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد در سراسر کشور برگزار می‌شود.


منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.