رییس عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان اصفهان:

قانون انتخابات شوراها منابع استعلامی را محدود نکرده است

رییس عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان اصفهان گفت:قانون انتخابات شوراها منابع استعلامی را محدود نکرده یعنی هیات‌های نظارت و اجرایی می‌توانند از هر مرجع و منبعی استعلام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی رییس عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های استان اصفهان در جمع خبرنگاران، با اشاره به منابع استعلام و تائید یا رد صلاحیت داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر و روستا، گفت: قانون انتخابات شورا‌ها منابع استعلامی را محدود نکرده یعنی هیات‌های نظارت و اجرایی می‌توانند از هر مرجع و منبعی استعلام کنند.

او افزود: استعلامات از وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری‌ها، ثبت احوال و اطلاعات سپاه انجام می‌شود، ولی این به معنای بسته بودن کادر نیست از سازمان بازرسی، تعزیرات و جا‌های دیگر نیز امکان استعلام وجود دارد.

رییس عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های استان اصفهان با بیان اینکه اگر داوطلبی رد صلاحیت شده باشد و خواهان دریافت مستندات باشد، گفت: عمدتا مراجع علت رد صلاحیت را در نامه‌ای که به ستاد نظارت بر انتخابات می‌فرستند، عنوان می‌کنند.

او ادامه داد: به عنوان مثال «بند ج» ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراهاست که این بند یک مجموعه از علل و عواملی است که بیشتر سر زبان‌افتاده عدم التزام به ولایت فقیه، حال که اینچنین نیست بلکه عدم التزام به قانون و مفاد دین به معنای عام کلمه مثلا خیانت در امانت‌داری اموال در ذیل این بند آمده و به این صورت اعلام می‌شود، ولی ارائه تک تک موارد به دلیل انبوه پرونده‌ها امکانپذیر نخواهد بود، اما هیات عالی نظارت بر انتخابات قادر خواهد بود با دقت موارد را بررسی کند تا هیچ اجحافی در حق کسی انجام نشود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.