شکار غیرقانونی در تالاب کانی برازان به ۸۰ درصد کاهش یافت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: با مشارکت روستانشینان در صیانت از تالاب کانی برازان شکار غیرقانونی در این تالاب ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: با ارتقای سطح اطلاعات روستاییان و ایجاد حس مسئولیت در آن‌ها میزان شکار غیرقانونی در این تالاب  ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

سخنور افزود: ساکنان روستا‌های "قره داغ" و " خورخوره" که در حاشیه این تالاب واقع شده اند نقش مهمی در حفاظت از این تالاب و به ویژه پرندگان آن داشته و خود را در صیانت از آن سهیم می‌دانند.

او با بیان اینکه این تالاب محل مناسبی برای استراحت، تغذیه و تولید مثل انواع پرندگان است، اضافه کرد: این امر ظرفیت بالقوه‌ای را برای طبیعت گردی و گردشگری، تفرج، آموزش و تحقیق در این تالاب بوجود آورده است.

این مقام مسئول همچنین اذعان کرد: با تلاش و مشارکت ساکنان این ۲ روستا و در یک اقدام زیست محیطی کانال انتقال آب از رودخانه مهاباد به این تالاب مورد لایروبی قرار گرفته که باعث شده است تا با افزایش دبی آب، میزان ورودی جریان رودخانه مهاباد به آن افزایش پیدا کند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.