امام جمعه قزوین:

مسجدی زنده است که از حال فقرای محله خبر داشته باشد

امام جمعه قزوین گفت: مسجدی زنده است که از حال فقرای محله خبر داشته باشد و با خیران ارتباط داشته باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در جمع نمازگزاران مسجد سنجیده قزوین با بیان اینکه امام جماعت مسجد یعنی امام و دغدغه‌مند دین، گفت: مسجدی زنده است که از حال فقرای محله خبر داشته باشد و با خیران ارتباط داشته باشد، در غیر این صورت اثرگذار نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: مسجد فقط به افراد مسجدی تعلق ندارد بلکه کسانی که علاقه‌ای به این فضا ندارند باید از سوی مسجدی‌ها مورد توجه قرار گیرند و مسجدی‌ها جویای زندگی و مشکلات آن‌ها باشند.

او اضافه کرد: روحانیون نباید صرفاً با نگاه پیش‌نمازی وارد مساجد شوند بلکه باید خود را امام محله بدانند تا با شناسایی ظرفیت‌ها و مشکلات، چالش‌های آن را برطرف کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان با بیان اینکه نباید امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کرد، گفت: امیرالمؤمنین (ع) فرمودند اگر امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنید، پست‌ترین افراد بر جامعه مسلط می‌شوند و عرصه را بر مردم تنگ می‌کنند و در نهایت صدای مردم به جایی نمی‌رسد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب پرهیز از عجله در مذاکرات، تصریح کرد: اینکه رهبری فرمودند در مذاکرات عجله نکنید، بیانی قرآنی است چرا که خدای متعال در آیه ۵۱ سوره مائده فرموده مبادا به یهود و نصارا اعتماد کنید و رفیق خود قرار دهید، آن‌ها با یکدیگر هستند و هوای هم را دارند و هر کسی از میان شما با آن‌ها سر و سِر و رفاقتی داشته باشد، از آنهاست!

امام جمعه قزوین افزود: قرآن فرموده کسانی که منافق هستند، همیشه شتاب و عجله دارند تا به سمت دشمنان حرکت کنند؛ آن‌ها با بهانه اینکه ترسیدیم ضرری از دشمنان به ما وارد شود، حرکت به سمتشان را توجیه می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.