کاخ سفید: امکان اعمال تحریم‌ها علیه توافق ایران و چین بررسی می‌شود

درپی افزایش نگرانی آمریکا از سند جامع همکاری ایران و چین، کاخ سفید اعلام کرد که اعمال تحریم علیه این توافق را بررسی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید درپی افزایش نگرانی‌های مقامات آمریکایی از سند جامع همکاری تهران و پکن، اعلام کرد که واشنگتن احتمالا ایران و چین را به‌خاطر امضای سند همکاری جامع بین دو کشور تحریم می‌کند.

جنیفر ساکی گفت: امکان اعمال تحریم‌ها علیه همکاری جدید چین و ایران را بررسی می‌کنیم.

پیش از این جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز در واکنش به امضای توافق ۲۵ ساله ایران و چین مدعی شده بود مدت‌ها است درباره مشارکت ایران و چین نگران بوده است.

بایدن هنگام سوار شدن به هواپیمای مخصوص ریاست جمهوری در پاسخ به سوال یک خبرنگار که پرسید «آیا نگران مشارکت ایران و چین هستید؟»، گفت: «یک سال است که نگران آن هستم.»

دو روز پیش سند برنامه همکاری جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین موسوم به برنامه ۲۵ ساله به امضای محمدجواد ظریف و وانگ یی، وزرای خارجه دو کشور رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
برای امریکاه یک پشنهاد دارم شما که همه مسئولین ایران رو تحریم کردید نتیجه نداد چند تا پشنهاد براتون دارم که تحریم تو ایران اثر کنه ۱.اول ۸۰ میلیون ایرانی رو تحریم کنید ۲. اب رو اگر راهی داره رو مردم ایران تحریم کنید مثلا کاری کنید که برف و بارون توسط ابرها تو ایران نباره باد ببره از ایران.۳.اکسیژن یا هوای رایگانی که ایرانیها تنفس میکنن رو تحریم کنید.مابقی که شما نمیخواد تحریم کنید خوده سرمایه دارها تو ایران مردمشون رو تحریم میکنن و تازه تحریمشون از تحریم شما سختره و حساب شده هست طوری که شما عمرا بتونید مثل اونها تحریم کنید...این تنها راه خارج کردن ایران تو بازی برجام و برد امریکاه و دوستانشون هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
اعمال تحریمهای جدید در صورت فروش و دریافت کالاهای مورد نیاز و سرمایه گذاری از طریق چین هر گونه تحریمی بی اثر خواهد بود.
آخرین اخبار