تاکید آنکارا بر حمایت از دولت وحدت ملی لیبی

رئیس جمهور ترکیه طی تماسی با سران دولت وحدت ملی لیبی، بر حمایت این کشور از طرابلس تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری احوال، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی که با محمد یونس المنفی، رئیس شورای ریاست‌جمهوری و عبدالحمید الدبیبه نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی خواستار تقویت بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه شد.

وی ضمن تاکید بر تداوم حمایت‌های همه‌جانبه آنکارا از طرابلس و دولت وحدت ملی لیبی، گفت: همکاری‌های میان دو کشور باید بیش‌تر از گذشته تقویت شود.

وزرای خارجه و دفاع ترکیه نیز پیش از این ضمن تاکید بر تداوم حمایت‌های آنکارا از طرابلس، از کمک به آموزش نظامی نیرو‌های طرابلس تا ثبات لیبی خبر داده بودند.

۳۵ عضو کابینه الدبیبه طی روز‌های اخیر موفق به کسب رای اعتماد ۱۳۲ عضو پارلمان لیبی شدند که اردوغان طی تماس تلفنی کسب رأی اعتماد این کابینه از پارلمان را تبریک گفت.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیرو‌های «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) با هدف برکناری «معمر قذافی» دیکتاتور وقت این کشور، با تنش‌های سیاسی و درگیری‌های نظامی بسیار گسترده‌ای روبه‌رو بوده است و در نهایت به ۲ بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی با مرکزیت طرابلس دولتی موسوم به «وفاق ملی» به ریاست «فایز السراج» بر سر کار آمده و در بخش شرقی و جنوب نیز «خلیفه حفتر» ژنرال بازنشسته ارتش بر امور مسلط شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: لیبی ، دولت وحدت ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار