محکومیت اقدام کوزوو از سوی کشور‌های اسلامی و مقامات فلسطینی

کشور‌های اسلامی و مقامات فلسطینی اقدام دولت کوزوو در انتقال سفارتش به بیت المقدس را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از اقدام کوزوو در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، مقامات فلسطینی تصمیم کوزوو را محکوم کردند.

کوزوو روز یکشنبه در حالی به طور رسمی سفارت خود را افتتاح کرد که در ازای آن اسرائیل استقلال این کشور را به رسمیت می‌شناسد. مقامات فلسطینی به شدت از اقدام کوزوو انتقاد کرده اند. نبیل ابو ردینه، سخنگوی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت این اقدام «نقض قانون بین المللی است.»

همچنین جنبش حماس با انتقاد از اقدام کوزوو، این کشور را به جانبداری از اسرائیل متهم کرده است. ترکیه نیز روز یکشنبه از اقدام کوزوو انتقاد کرد.

در سوی دیگر، وزارت امور خارجه اردن با صدور بیانیه‌ای بازگشایی سفارت کوزوو در فلسطین اشغالی در شهر قدس را محکوم کرد. ضیف الله الفائز، سخنگوی وزارت امور خارجه اردن در این بیانیه تاکید کرد امان اقدام کوزوو را مردود دانسته و آن را محکوم می‌کند.

الفائز افزود اقدام کوزوو در دایر کردن سفارتش در شهر قدس را نقض آشکار و فاحش حقوق بین الملل و قطعنامه‌های مشروع بین المللی می‌داند.

سخنگوی وزارت خارجه اردن تصریح کرد هر اقدام و تصمیمی با هدف تغییر وضعیت شهر قدس و یا جایگاه قانونی آن مردود ‏و غیر قانونی است.

گفتنی است وزارت خارجه کوزوو روز یکشنبه اعلام کرد سفارتش در سرزمین‌های اشغالی رسما در شهر قدس افتتاح شده و فعالیت خود را آغاز کرده است. کوزوو هدف از افتتاح سفارتش در شهر قدس را تلاش برای بهبود روابط میان کوزوو و رژیم صهیونیستی و تاکید بر تقویت جایگاه کوزوو در عرصه بین المللی اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار