اتحادیه عرب بار دیگر اعلام پایتختی قدس اشغالی را محکوم کرد

دفتر دبیرکلی اتحادیه عرب در سومین سالگرد اعلام قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، بار دیگر این اقدام آمریکا را محکوم کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الصحافة المستقلة، دبیرکلی اتحادیه عرب در بیانیه‌ای اعلام قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۷ را بار دیگر محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: اعلامیه آمریکا هیچ حق یا التزامی به هیچ وجه صرف نظر از شکل، محتوا و مهلت آن ایجاد نخواهد کرد.

اتحادیه عرب با تقدیر از مواضع اکثریت کشور‌های جهان در خصوص محکوم کردن و نپذیرفتن این اقدام، تاکید کرد: تعهد بین المللی برای محکومیت این اقدام و تایید قدس شرقی تنها به عنوان پایتخت فلسطین، باید تداوم پیدا کند.

دبیرکلی اتحادیه عرب همچنین از کشور‌هایی که به فشار‌های دولت آمریکا و مقامات رژیم صهیونیستی برای انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس پاسخ دادند، خواست تا از این تصمیم دست برداشته و سفارت خود را منتقل نکنند.

وزیر خارجه آمریکا و سفیر این کشور در اراضی اشغالی اقدام ترامپ را تاریخی توصیف کردند و آن را سر آغازی برای دستیابی به صلح در منطقه عنوان کردند.

در تاریخ ۶ دسامبر ۲۰۱۷، ترامپ در تصمیمی بیت المقدس (در دو بخش شرقی و غربی آن) را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی کشورش و آغاز انتقال سفارت واشنگتن به این شهر اشغالی را اعلام کرد که موجب خشم، تنش و هشدار‌های بین المللی کشور‌های عربی و اسلامی شد.

آمریکا با این قطعنامه بار دیگر با انزوای بین المللی روبرو شد، زیرا مجمع عمومی سازمان ملل متحد در بیست و یکم همان ماه قطعنامه‌ای را با اکثریت قاطع در مورد رد تصمیم ترامپ در مورد قدس تصویب کرد.

در متن اطلاعیه آمده است: در سال ۱۹۹۵ کنگره قانونی را تصویب کرد که از دولت فدرال می‌خواهد سفارت آمریکا را از تل آویو به بیت المقدس منتقل کند و در ۱۸ مه سال ۲۰۱۸ ترامپ سفارت کشور خود را از تل آویو به بیت المقدس منتقل کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار