محمود زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۱۷۴ حوزه تنها یک نماینده برای رسیدگی دارد/ افزایش تعداد نمایندگان باید جدی در دستور کار قرار بگیرد

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: افزایش جمعیت استان‌ها و شهرها دلیلی موجه برای افزایش تعداد نمایندگان حوزه‌های انتخابیه برای رسیدگی بهتر به امورات مردم است.

 

جلال محمود زاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی باشگاه  خبرنگاران  جوان، درباره چرایی افزایش تعداد نمایندگان مجلس گفت: افزایش جمعیت یکی از عوامل تاثیرگذار در مصمم شدن برای افزایش نمایندگان مجلس است.

وی تاکید کرد: این نکته قابل توجه است که ۱۷۴ حوزه دارای یک نماینده است و این یعنی یک نفر توان رسیدگی به همه آن‌ها را ندارد و  بر اساس قانون باید نماینده‌ای به این حوزه اضافه شده یا اینکه بخشی از حوزه را جدا کرده و برای گروه دیگری در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به دلایل مخالفت  دولت برای افزایش تعداد نمایندگان مجلس گفت: این مسئله علاوه بر آنکه هزینه بر است، در بکارگیری نمایندگانی جدید نیاز دارد تمهیدات برگزاری انتخابات صورت پذیرد و علاوه بر بُعد مادی، بُعد نظارتی آن نیز مطرح شود که اصولا دولت استقبالی از آن نمی‌کند.     

محمود زاده بیان کرد: از طرفی دولت درصورتی این موضوع را قبول می‌کند که تبصره‌هایی در امور شورا‌ها مطرح شود، از قبیل آنکه حوزه‌ها از هم جدا شوند؛ این موضوع حساسیت‌هایی را در بین نمایندگان مجلس ایجاد می‌کند.

طرح اصلاح قانون تعیین محدوده حوزه‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی با امضای ۲۲ نفر از نمایندگان در مجلس اعلام وصول شده که در صورت تصویب نهایی تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ۲۹۰ نفر به ۳۳۰ نفر و تعداد حوزه‌های انتخابیه از ۲۰۸ حوزه به ۲۲۱ حوزه افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار