کولیوند در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تشریح آخرین وضعیت افزایش تعداد نمایندگان به ٣٣٠ نفر

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور آخرین وضعیت افزایش تعداد نمایندگان را تشریح کرد.

تشریح آخرین وضعیت افزایش تعداد نمایندگان به ٣٣٠ نفرمحمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس، اظهار کرد: با توجه به اینکه دو سال دیگر انتخابات بعدی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و به علاوه دو دوره 10 ساله است که هیچ نماینده‌ای به تعداد نمایندگان اضافه نشده است، طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: طرحی جهت افزایش تعداد نمایندگان به کمیسیون شورا‌ها ارجاع شد که در حال بررسی با مسئولان وزارت کشور، وزارت اطلاعات و مرکز پژوهش هاست، طرح مذکور مبتنی بر این است که ٤٠ نماینده به تعداد نمایندگان اضافه شود.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی با بیان اینکه در حال رفع اشکالات و اختلافاتی هستیم که در این باره وجود دارد، تصریح کرد: در این راستا نشست‌هایی با مجامع نمایندگان استانی پیرامون بحث و تبادل‌نظر درباره تعداد و میزان افزایش نمایندگان در دوره یازدهم مجلس برگزار کردیم.

کولیوند بیان کرد: توزیع این ٤٠ نماینده بر اساس شاخص‌های جمعیتی، موقعیت‌های جغرافیایی، سیاسی و درصد توسعه نیافتگی حوزه‌های انتخابیه است.

گفتنی است؛ اگر افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب شود و شورای نگهبان نیز آن را تأیید کند، در دوره یازدهم، تعداد بهارستان‌نشینان در سال ١٣٩٩ و در دوره بعدی انتخابات مجلس به ٣٣٠ نماینده افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار