نوروزی در نطق میان دستور:

روی آوردن به تجمل گرایی و تجمل‌آفرینی از مشکلات امروز کشور است

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: تجمل گرایی و تجمل آفرینی از مشکلات عدم اشتغال جوانان در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور مجلس اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را سال "اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال" نام نهادند.

وی افزود: همه امروزه در حال سخنرانی هستند و مطالبی را در رابطه با تولید و اشتغال بیان می‌کنند، مشکلاتی که منجر به عدم اشتغال می‌شود چیست؟ 

نماینده مردم رباط کریم ادامه داد: یکی از مشکلات جامعه بحث روی آوردن به تجمل گرایی و تجمل‌آفرینی است. با ساختمان‌های سر به فلک کشیده و مجلل که بعضی از روسای ادارات به آن روی آوردند و ساختمان‌های 20 و 30 طبقه و این‌که برخی ساختمان‌های فرسوده را رها کرده و از بودجه ملی روی به ساختمان‌سازی می‌آورند؛ آیا می‌توانیم روی به تولید و اشتغال بیاوریم؟ 

وی تصریح کرد: مگر نمی‌بینید که مقام معظم رهبری که در حسینیه امام‌خمینی از ما و مسئولین کشوری و کشورها استقبال می‌کنند و بر روی زیلو نشسته‌اند؟ خارجی‌هایی که در ایران کار می‌کنند گاهی اوقات دیده شده است که رئیس شرکت با فرغون در حال جمع کردن زباله است. حال آیا با این ساختمان‌هایی که  گاهی مشاهده می‌شود شخصی ساختمان قدیمی را رها کرده و به ساختمانهایی که تعداد اتاق‌های آنها گاهی از کارمندان آنها بیشتر است، می‌ توان تولید و اشتغال را بیشتر کرد؟

نوروزی با اشاره به کارخانه‌های تعطیل شده یا تعدیل شده عنوان داشت: برخی مسئولین برای ظاهرسازی روی به سخنرانی می‌آورند، مسئولینی به منطقه ما آمدند و پس از بازدید از چند کارخانه بیان کردند که در سال اقتصاد مقاومتی، کار بسیار خوب پیش رفته است. آیا ما نباید نسبت به کارخانه‌های تعطیل شده فکری کنیم؟ 

وی گفت: یکی از مسائلی که به تولید و اشتغال کمک می‌کند بحث نظارت مجلس بر امور وزارتخانه‌ها و همچنین نظارت بر شورای اسلامی و شهرداری‌ها از وظایف مجلس و به ویژه کمیسیون‌ شوراها است. ما هزاران میلیارد بودجه را در اختیار شهرداری قرار می‌دهیم اما آیا نظارتی بر هزینه ‌کرد آنها وجود دارد؟ 

نماینده مردم رباط کریم خطاب به دولت تدبیر و امید افزود: از دولت می خواهیم نسبت به تخصیص بودجه‌های سفر استانی و منطقه‌ای رئیس جمهور اقدام جدی به عمل بیاورند. از وزیر کشور می‌خواهیم نسبت به افزایش نمایندگان  شهرستان‌های رباط کریم و شهرستان پرند فکری کنند.

نوروزی خطاب به آقای پزشکیان افزود: شما در بودجه امسال تصویب کردید که استان تهران باید 43 هزار میلیارد تومان مالیات دولت را واریز کند در حالی که شما در بودجه‌ای که به ما اختصاص دادید به اندازه یک استان 400 هزار نفری است، آیا استان تهران فقط بالا شهر تهران است یا شهرستان‌های استان را شامل می‌شود؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار