اجرای مرحله نخست انتخابات داخلی حماس در نوار غزه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد که مرحله نخست انتخابات داخلی این جنبش در نوار غزه برگزار شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وکاله معا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که مرحله نخست انتخابات داخلی خود را در نوار غزه با مشارکت هزاران نفر از افرادی که حق رای و کاندید شدن داشتند، به پایان رسانده است.

در این بیانیه آمده است: این انتخابات در فضایی مثبت، شفاف و دمکراتیک و به شیوه‌ای منظم و سازماندهی شده تحت نظارت کمیته مرکزی انتخابات و طبق نظام داخلی حماس برگزار شد.

حماس افزود: در طول تاریخ همواره انتخابات داخلی حماس به شیوه‌ای منظم و دوره‌ای برگزار شده و دیگر مراحل انتخابات داخلی نیز به زودی برگزار خواهد شد تا در نهایت شورای مشورتی حماس، رئیس و اعضای دفتر سیاسی انتخاب شوند.

«موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین پیشتر تاکید کرد که جنبش حماس هیچ شخصی را برای انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان نامزد نخواهد کرد.

او در گفتگو با شبکه الجزیره عنوان کرد که جامعه بین‌الملل بر اساس تجربه به این نتیجه رسیده که نمی‌توان حماس را نادیده گرفت و به حاشیه راند.

«اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز شنبه در سخنرانی خود در کنفرانس عربی- اسلامی «متحدون ضد التطبیع» ضمن تأکید بر همکاری با جنبش فتح و همه گروه‌های فلسطینی برای برگزاری انتخابات سه گانه فلسطینی، چهار اصل را برای مقابله با عادی سازی روابط تعیین کرد.

این چهار اصل شامل مقاومت فراگیر و همه جانبه، توافق بر روی یک برنامه سیاسی خارج از توافق اسلو که بر اصول ملی و به رسمیت نشناختن مشروعیت رژیم اشغالگر تمرکز داشته باشد، تلاش برای بازیابی وحدت ملی فلسطینی و تقویت شراکت با اقشار امت است.

اسماعیل هنیه در پایان تأکید کرد خطر فقط آرمان فلسطین را تهدید نمی‌کند بلکه منطقه و ملت‌های آن را هدف قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار