چاووش اوغلو: از ایران و آمریکا می‌خواهیم از راه دیپلماتیک بحران خود را حل کنند

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که آنکارا از ایران و آمریکا می‌خواهد بحران خود را از راه دیپلماتیک حل و فصل کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (پنج‌شنبه) در دیدار با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» همتای قطری خود در دوحه، پایتخت قطر درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

او در کنفرانس خبری مشترک گفت: آنکارا و دوحه باید در کنار یکدیگر برای حل مشکلات ویژه به خصوص در مسئله ایران و آمریکا فعالیت کنند و ما تهران و واشنگتن را تشویق می‌کنیم که برای حل بحران به مسیر دیپلماتیک بپیوندند.

اوغلو افزود: راه حل بحران‌های یمن و سوریه فقط سیاسی است. پایان دادن به مشکل یمن در آینده نزدیک ضروری است. امیدواریم که به راه حل سیاسی مسالمت آمیز در مسئله سوریه دست پیدا کنیم.

او تاکید کرد: میان دو کشور قطر و ترکیه در این خصوص مواضع مشترک وجود دارد و روابط دو جانبه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. می‌توانیم در کنار یکدیگر برای حل مشکلات منطقه فعالیت کنیم.

وزیر خارجه ترکیه بهبود روابط کشور‌های عربی با قطر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این مسئله امری بسیار خوب بود و امیدواریم که روابط میان کشور‌ها به حالت عادی بازگردد.

چاووش اوغلو همچنین در خصوص دست یابی به راه حل سیاسی مسالمت آمیز در لیبی ابراز امیدواری کرد.

وزیر خارجه قطر نیز تاکید کرد که دوحه از دیرباز از لیبی حمایت می‌کرده و به این حمایت تا پایان بحران و برگزاری انتخابات ادامه می‌دهد و امیدوار است دولت جدید در این کشور به زودی تشکیل شود.

صحبت از بازگشت به راه حل دیپلماتیک در توافق هسته‌ای ایران و آمریکا در حالی بیان شده است که دولت ترامپ در سال ۲۰۱۸ از آن به شکلی یکجانبه خارج شد و تحریم‌هایی را علیه کشورمان اعمال کرد و حال دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مدعی پایبند نبودن ایران به برجام و خوهان بازگشت تهران به توافق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار