تردید‌ها در خصوص بازداشت سرکرده القاعده در یمن

انتشار یک فیلم به تازگی، گزارش اخیر سازمان ملل در خصوص بازداشت سرکرده القاعده در یمن را با تردید مواجه کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پایگاه آمریکایی «سایت» که اخبار گروه‌های تروریستی را منتشر می‌کند، روز چهارشنبه گزارش اخیر سازمان ملل در خصوص بازداشت سرکرده القاعده در شبه جزیره عربستان را زیر سؤال برد. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که گروه تروریستی القاعده فیلمی را از سرکرده خود منتشر کرده که وی در آن از مسأله حمله به کنگره آمریکا در ماه گذشته صحبت می‌کند.

در این فیلم که القاعده در روز چهارشنبه منتشر کرده و زمان آن ۲۰ دقیقه و ۲۲ ثانیه است، خالد باطرفی می‌گوید حمله به کنگره، تنها نوک کوه یخ از حوادثی است که به خواست خدا به سر آن‌ها خواهد آمد.

سازمان ملل متحد پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرده بود سرکرده القاعده در یمن از چندین ماه پیش در بازداشت بوده است.

سازمان ملل هفته گذشته اعلام کرده بود «خالد باطرفی» سرکرده القاعده در شبه جزیره عربستان بازداشت شده و «سعد عاطف العولقی» نفر دوم القاعده در یمن نیز در طول عملیاتی در شهر الغیضه در استان المهره کشته شده است.

بازداشت باطرفی، سرکرده القاعده در یمن در گزارشی مفصل به شورای امنیت سازمان ملل و از سوی ناظران سازمان ملل که تهدیدات گروه‌های تروریستی را پیگیری می‌کنند، اعلام شده بود. در این گزارش همچنین در خصوص افزایش حملات احتمالی گروه تروریستی داعش همزمان با کاهش محدودیت‌های ناشی از کرونا هشدار داده شده بود.

خالد باطرفی در اوایل سال ۲۰۲۰ و پس از آن که سرکرده پیشین به هلاکت رسید، به سرکردگی القاعده در شبه جزیره عربستان رسید.
باطرفی که دهه چهارم زندگی خود را می‌گذراند، از خانواده‌ای یمنی بوده که متولد عربستان سعودی است. او در القاعده در افغانستان پیش از حوادث ۱۱ سپتامبر آموزش دید و پس از آن به شاخه القاعده در یمن پیوست. طبق اعلام سازمان ملل، باطرفی پس از این یکی از ایدئولوژی پرداز‌های اصلی القاعده شد و پیش از آنکه به سرکردگی این گروه در یمن برسد، در نظارت بر عملیات‌های خارجی این گروه تروریستی فعالیت داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار