تشکیل تعاونی کشتارکن‌ها در خراسان رضوی

رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: شرکت تعاونی کشتارکن‌ها با عضویت ۴۵ کشتارکن، با سرمایه گذاری چهار میلیارد ریال در خراسان رضوی تشکیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ایرج ناصری مقدم رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: راه اندازی تعاونی کشتارکن‌ها باعث ساماندهی کشتار دام و طیور، برعهده گرفتن بخشی از عرضه محصول در بازار و جلوگیری از کشتار دام و طیور به وسیله کشتارکن‌های فاقد مجوز می‌شود و با راه اندازی این تعاونی، مجوز کشتار به کشتارکن‌هایی داده می‌شود که عضو این تعاونی باشند.

او با اشاره به نقش تعاون روستایی در کنترل قیمت‌ها در بازار افزود: همه کالا‌های عرضه شده به وسیله این سازمان در استان ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از نرخ سایر کالاهاست که به عنوان مثال جعبه خرمای ۳۰ هزار تومانی به قیمت ۲۳ هزار تومان و برنج ۴۰ هزار تومانی به قیمت ۲۹ هزار تومان در مراکز فروش این سازمان عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید

رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی درباره افزایش قیمت موز در بازار ادامه داد: این محصول کالایی وارداتی است با این حال برای کاهش قیمت و عرضه آن به قیمت مناسب در بازار، سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی ورود خواهد کرد.

ناصری با اشاره به فعالیت ۴۰ روستا بازار در خراسان رضوی بیان کرد: تا پایان سال ۴۰ روستا بازار دیگر در استان راه‌اندازی می‌شود که لازم است در سامانه توزیع کالا‌های اساسی طرح تنظیم بازار سهمیه‌ای از این کالا‌ها به روستابازار‌ها نیز اختصاص یابد.

حمیدرضا رجوعی رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز با اشاره به مصوبه تبدیل ۲۰ درصد از سهمیه شکر خانوار خراسان رضوی به قند در این نشست گفت: سهمیه شکر ستاد تنظیم بازار کشور برای بخش خانوار به طور کامل در استان جذب شده است که از این میزان ۹۵۰ تن مربوط به مشهد بوده و در کارخانجات در حال بسته بندی است.

او افزود: هم اینک هیچ حواله‌ای از شکر و روغن، خارج از سامانه توزیع کالا‌های اساسی طرح تنظیم بازار خراسان رضوی صادر نمی‌شود و از زمان راه‌اندازی این سامانه سهمیه کالا‌های طرح تنظیم بازار فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای استان به شدت کاهش یافته است.

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: سامانه توزیع کالا‌های اساسی طرح تنظیم بازار خراسان رضوی دارای سه بخش فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ، شبکه صنفی و تعاونی‌های مصرف است و در آن بخشی برای خیریه‌ها و نهاد‌های حمایتی تعریف نشده است که باید اتاق اصناف مشهد به عنوان متولی راه اندازی سامانه، بخشی تحت عنوان "سایر" به آن اضافه کند.

انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.