زخمی شدن ۵ جوان فلسطینی در یورش نظامیان صهیونیست

درپی یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به روستایی در کرانه باختری، ۵ جوان فلسطینی زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین، دستکم ۵ جوان فلسطینی از جمله یک نیروی امداد رسان در حمله نظامیان صهیونیست در روستای کفرقدوم در شمال کرانه باختری رود اردن زخمی شدند.

بر این اساس، تظاهرات هفتگی فلسطینی‌ها در محکومیت جنایت‌ها و اقدامات توسعه طلبانه رژیم اشغالگر روز شنبه در روستای کفرقدوم در شرق قلقیلیه برگزار شد. مراد شتیوی، مسئول هماهنگی مقاومت مردمی در روستای کفر قدوم گفت: با آغاز تظاهرات هفتگی فلسطینی‌ها ‏در روستای کفر قدوم، نظامیان صهیونیست به داخل روستا یورش بردند.

مراد شتیوی افزود: نظامیان اشغالگر برای متفرق کردن فلسطینی‌های معترض به سوی آنان گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی و اسفنجی شلیک کردند که به زخمی شدن دست کم ۵ جوان از جمله یک نیروی امداد رسان منجر شد.

وی خاطر نشان کرد ده‌ها فلسطینی هم بر اثر استنشاق گاز‌های سمی دچار خفگی شدند. تظاهرات این هفته فلسطینی‌ها در روستای کفر قدوم در محکومیت تشدید حملات و جنایت‌های نظامیان اسرائیلی در کرانه باختری رود اردن به ویژه در اغوار شمالی برگزار شد.

سازمان امور اسرا و آزادگان و باشگاه اسیر فلسطینی روز شنبه با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند نظامیان اسرائیلی در ماه ژانویه دست کم ۴۵۶ فلسطینی از جمله ۹۳ نوجوان و هشت زن را بازداشت کردند.

در این بیانیه آمده است اسرائیل در ماه ژانویه ۱۰۵ مورد احکام بازداشت اداری (بازداشت بدون تفهیم اتهام و محاکمه) علیه زندانیان فلسطینی را صادر کرد که ۳۰ مورد از این احکام جدید و ۷۵ مورد دیگر تمدید بازداشت اداری اسرا بوده است.

بازداشت اداری این امکان را به قاضی دادگاه می‌دهد تا بدون اتهام‌های مشخص علیه اسرای فلسطینی ‏، بازداشت آن‌ها را تمدید کند. احکام بازداشت اداری اسرا معمولا بین ۲ تا ۶ ماه است که پس از اتمام مدت بازداشت دوباره تمدید می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار