سازمان ملل تاثیر تحریم‌های آمریکا بر ونزوئلا را بررسی می‌کند

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا را بر حقوق بشر در این کشور بررسی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از تارنمای شبکه ونزوئلایی تله سور، آلِنا دوهان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد که هم اکنون در ونزوئلا به سر می‌برد، موضوع تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا را بر حقوق بشر در این کشور بررسی خواهد کرد.

وزارت امور خارجه ونزوئلا از ورود گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد به این کشور خبر داد و اعلام کرد برنامه کاری گزارشگر این نهاد بین المللی طی روز‌های اول تا دوازدهم فوریه به انجام می‌رسد.

وزارت امور خارجه ونزوئلا در پیامی اعلام کرد که دوهان در مدت اقامت خود در ونزوئلا، تاثیر اقدامات خصمانه یک‌جانبه اعمال شده از سوی آمریکا علیه ونزوئلا را بر حقوق بشر مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

از سوی دیگر، دوهان اظهار کرد که به بررسی این موضوع خواهد پرداخت "که آیا اتخاذ، حفظ یا اعمال تحریم‌ها مانع تحقق کامل حقوق بشر می‌شود یا خیر و تا چه میزان".

همچنین به نقل از بیانیه مطبوعاتی سازمان ملل متحد، گزارشگر ویژه این نهاد گفت: "به طور خاص بر هرگونه تاثیر منفی که تحریم‌ها می‌توانند بر برخورداری از کلیه حقوق بشر در ونزوئلا بگذارند، متمرکز می‌شوم".

در برنامه کاری دوهان، ملاقات با مقامات دولت ونزوئلا و مقامات شورای ملی حقوق بشر و نیز اعضای مجلس ملی و دستگاه قضائی ونزوئلا به چشم می‌خورد. از دیگر برنامه‌های او می‌توان به دیدار با نمایندگان سازمان‌های بین المللی، گرو‌های دیپلماتیک، مردم این کشور، مخالفان دولت، وکلا، دانشگاهیان، فعالان حقوق بشر، قربانیان حقوق بشر و خانواده ایشان اشاره کرد.

دستگاه دیپلماسی ونزوئلا اشاره کرد "دانیِلا رودریگِز"، معاون وزیر امور خارجه این کشور در امور چندجانبه، عهده دار استقبال از این نماینده سازمان ملل متحد در مهم‌ترین فرودگاه ونزوئلا بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
چه عجب سازمان ملل تحت تاثیر قرار گرفتند و یک تکانی بخود دادند!سازمان ملل نگو، بگو سازمان مفتخور،بگو سازمان دکوری هر حرفی هم میزنی اصلا بهشون برنمیخوره سیب زمینیهای بی رگ ...
آخرین اخبار