واکسیناسیون بیش از ۱۰۰۰ قلاده سگ در خوشاب

رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: تا پایان سال بیش از ۱۰۰۰ قلاده سگ بر علیه بیماری هاری واکسیناسیون خواهند شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود ترخاصی رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: از ابتدای سال تا بهمن ماه ۹۰۳ قلاده سگ، نگهبان و گله، بر علیه بیماری هاری در سطح شهرستان بصور رایگان واکسینه شدند.

او افزود: با توجه به تامین واکسن هاری و انعقاد قرار داد با بخش خصوصی دامپزشکی تا پایان امسال رقم واکسیناسیون هاری به بالای هزار و ۱۰۰ قلاده خواهد رسید تا گامی موثر در پیشگیری از بیماری هاری برداشته شود.

رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب ادامه داد: بیماری هاری یک بیماری ویروسی مهلک می‌باشد که جز بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان به شمار می‌آید.

ترخاصی بیان کرد: طبق مصوبه ستاد اتلاف سگ‌های ولگرد در بخش نوده انقلاب شهرستان خوشاب، کلیه سگ‌های گله و نگهبان شهر نوده انقلاب بر علیه بیماری هاری ایمن سازی خواهند شد و فرم‌های مسئولیت پذیری صاحبان این سگ‌ها تکمیل خواهدشد.

او در مورد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تصریح کرد: با توجه به نمونه برداری از یک واحد صنعتی طیور با تلفات غیر متعارف و انجام آزمایش pcr جواب آزمایش از لحاظ بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان منفی بود، اما همچنان تاکید ما بر رعایت شرایط ویژه قرنطینه‌ای بهداشتی در فارم‌های صنعتی و سنتی است.

انتهای پیام//ع. ظ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار