سرعت تندباد در اردبیل به ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت رسید

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: تندباد شدید که از عصر دیروز ۱۱ بهمن استان اردبیل را درنوردید در شهرستان نیر به ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با پیش‌بینی وضعیت جوی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی با حاکمیت پرارتفاع سطوح میانی در جو منطقه از امروز تا آخر این هفته شرایط جوی در سطح استان پایدار بوده و آسمان استان غالباً صاف تا نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: به دلیل وجود گرادیان فشاری در سطح زمین و نفوذ کم فشار از سمت دریای خزر و پیرو هشدار صادره هواشناسی استان وزش باد تند تا شدید طی امروز در استان بویژه در مناطق مرکزی تداوم داشته و از فردا از سرعت وزش باد کاسته می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: طی امروز نیز با توجه به احتمال رخداد باد جانبی در منطقه فرودگاهی اختلال در پرواز‌های فرودگاه اردبیل دور از انتظار نخواهد بود.

محمدی ادامه داد: از لحاظ دمایی از فردا در طول روز‌ها بتدریج دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت. البته در طول شب‌ها در مناطق جنوبی و بخش‌هایی از مناطق مرکزی کمینه دما چند درجه‌ای زیر صفر درجه سلسیوس افت خواهد کرد.

او تصریح کرد: تندباد در شهرستان اردبیل ۹۷ کیلومتر بر ساعت، فرودگاه اردبیل ۹۰ کیلومتر بر ساعت، شهرستان سرعین ۷۹ کیلومتر بر ساعت، شهرستان نمین ۸۲ کیلومتر بر ساعت و شهرستان مشگین شهر ۶۵ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.