رئیس شورای شهر مشهد:

طرح‌های تفصیلی باید تحقق‌پذیر و عملیاتی باشند

محمدرضا حیدری گفت: طرح‌های تفصیلی باید تحقق‌پذیر و عملیاتی باشند تا شهر و ساکنان منطقه با مشکل مواجه نشوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا حیدری رئیس شورای شهر مشهد در یکصد و هجدهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد گفت: طرح‌های تفصیلی شهر‌ها نقشه‌های توسعه شهر‌ها هستند و در مشهد نیز با توجه به گذشت ١٥ سال از تدوین آخرین طرح تفصیلی از ابتدای شورای پنجم این مهم مورد توجه قرار گرفت.

او افزود: طرح جامع مشهد به دلیل مشکلات خاص طرح و ١٨٠ مورد اختلاف در شورای چهارم ابلاغ نشد و ما در شورای پنجم با مدیران شهرسازی توافق کردیم بخشی از ایرادات برطرف شود و مابقی ایرادات در طرح‌های تفصیلی مرتفع شود و با این تعهد طرح جامع ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید

رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: همراهی لازم برای اصلاح ایرادات ضروری است، اما در خصوص تعهدات خلف وعده صورت گرفته است مثلا در طرح تفصیلی جنوب غرب، میزان تراکم سه و نیم طبقه مشخص شده که این موضوع مغایر با ظرفیت و جمعیت منطقه است.

حیدری بیان کرد: براساس داده‌های سال ۸۵ نمی‌شود طرح پنج ساله اجرایی کرد و از کمیسیون ماده پنج می‌خواهیم به نیاز‌ها توجه کنند و الزامات را به شورای عالی شهرسازی ارسال کنند تا در طرح‌ها بتوان به نیاز‌های مردم پاسخ داد و شهرداری هم باید در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشد.

انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار