اجرای مانور مقابله با سیل و آبگرفتگی در روستای کماکل رشت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از برگزاری مانور لحظه‌ای مقابله با بحران سیل و آبگرفتگی در روستای کماکل رشت خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سیاوش غلامی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به اجرای مانور مقابله با سیل و آبگرفتگی در روستای کماکل رشت گفت: مانور مقابله با بحران سیل و آبگرفتگی با استفاده از ظرفیت خانه هلال روستایی و نیرو‌های محلی در روستای کماکل بخش مرکزی شهرستان رشت برگزار شد.

او افزود: این مانور فرضی که روز گذشته در پی تماس و اعلام وضعیت بحران سیل و آبگرفتگی در روستای مورد نظر انجام شد، عوامل امدادی جمعیت هلال احمر از شعب رشت و انزلی به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان اظهار داشت: تا زمان ورود نیرو‌های امدادی و پشتیبانی، نیرو‌های امدادی خانه هلال روستای کماکل با برپایی چادر‌های امداد و فراهم کردن وسایل مورد نیاز زیستی و معیشتی مردم در موقعیت بحران فرضی شرایط پایداری را در کمک رسانی به مردم آسیب دیده برقرار کردند.

غلامی با بیان اینکه این مانور با هماهنگی معاونت‌های امداد و نجات و داوطلبان بر اساس تاب آوری جامعه و استفاده از ظرفیت خانه هلال برگزار شد، گفت: نیرو‌های آموزش دیده خانه هلال در این مانور بحران با برپایی چادر امداد و اقدامات اولیه شرایط مقابله با بحران را ایجاد کردند.

او ادامه داد: سپس تیم‌های امدادی وارد عمل شدند و آماده باش لازم نیز در استان در حوزه‌های مختلف جمعیت هلال احمر اعلام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان گیلان با راه اندازی ۴۲۵ خانه هلال فعال در سطح استان در بحث خانه‌های هلال از لحاظ کمی و کیفی رتبه نخست کشور را دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.