مردم در جریان حماسه ۹ دی پوزه آمریکا را به خاک مالیدند

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: نباید فتنه ۸۸ را فراموش کنیم، بلکه باید با مرور آن از تکرار رخداد‌های اینچنینی جلوگیری کنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت الاسلام شمس‌الله جلیلیان امروز (۹ دی) در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در مسجد النبی (ص) کرمانشاه، حماسه ۹ دی را روز تجدید میثاق با ولایت عنوان کرد و گفت: مردم در جریان حماسه ۹ دی پوزه آمریکا را به خاک مالیدند.

او با بیان اینکه ۹ دی نماد عزت، استقلال و بصیرت ایرانیان است، افزود: ۹ دی برای ملت ایران همچون لیله القدر و روز اعلام مشروعیت سیاسی نظام بود.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه حضور پررنگ مردم در حماسه ۹ دی تحسین برانگیز بود، گفت: مردم در جریان حماسه ۹ دی دشمنان را مایوس کرده و هرچه از زیبایی‌های این روز بزرگ بگوییم باز هم کم است.

جلیلیان با اشاره به شکل گیری حماسه ۹ دی پس از فتنه ۸۸ بر مبنای دو اصل گفت: یکی از این دو اصل رهبری و دیگری مردم بودند. از یک سو رهبری با صبر و متانت با سران فتنه برخورد کرده و روشنگری نموده و جوری ماجرا را مدیریت کردند که اجازه ندادند کسی فراتر از قانون پیش برود و از دیگر سو هم مردم پس از اینکه متوجه قضیه شده و دیدند که تقلب در انتخابات بهانه است و دشمنان روی خط قرمز‌ها و مقدسات ما دست گذاشته و کار را تا بی‌حرمتی به امام حسین (ع) در روز عاشورا پیش برده‌اند، به صورت خودجوش به صحنه آمده و حماسه ۹ دی را آفریدند.

او در ادامه اشاره‌ای هم به وصیتنامه شهید سلیمانی داشت و گفت: برجسته‌ترین بخش وصیتنامه سردار دل‌ها به اطاعت از ولایت اختصاص پیدا کرده و این نشان از اهمیت توجه به مقوله اطاعت از ولایت دارد.

جلیلیان تاکید کرد: سردار سلیمانی فردی جناحی نبود، اما معتقد بود جناح‌ها باید اطاعت از ولایت فقیه، حمایت از نظام و مردم را در مقابله با دشمن اولویت اول خود بدانند و در روز حادثه همه جناح‌ها باید به خیمه ولایت تمسک جویند.

جلیلیان ادامه داد: اگر همه ما در جریان فتنه ۸۸ مطیع رهبری بودیم و اطاعت از، ولی فقیه را سرلوحه کار خود قرار داده بودیم، آیا فتنه ۸۸ و همه ضرر‌های ناشی از آن پیش می‌آمد؟

او با بیان اینکه دشمنان در جریان فتنه ۸۸ تقلب در انتخابات را بهانه کرده و در پی براندازی نظام بودند، گفت: در جریان فتنه ۸۸ نظام هزینه‌های سیاسی و اقتصادی زیادی پرداخت کرد، لذا نباید فتنه ۸۸ را فراموش کنیم بلکه باید با مرور آن از تکرار رخداد‌های این چنینی جلوگیری کنیم.


ایران اسلامی در موضع اقتدار است

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه به اعتقاد کارشناسان ۷۰ درصد مشکلات امروز کشور به مسائل داخلی و سوء مدیریت‌ها برمی‌گردد، گفت: با وجود همه مشکلات اقتصادی مردم در عرصه‌های سرنوشت‌ساز در کنار نظام بوده و خواهند بود و از این نظر ایران اسلامی در موضع اقتدار است.

او خطاب به برخی از مسئولینی که دشمن‌شناسی ضعیفی دارند، گفت: این دست مسئولین بدانند آمریکا دشمن بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و این موضوع را همواره با تحمیل جنگ سخت و ترور عزیزانمان به اثبات رسانده است.

جلیلیان با بیان اینکه آمریکا فقط زبان زور را می‌فهمد، گفت: ملت بزرگ ایران با وجود همه سختی‌ها به دنبال مذاکره نیست و به پشتوانه خون شهدا و سرداران بزرگی مثل حاج قاسم در برابر دشمنان ایستادگی خواهد کرد.


انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار