کاشت گیاه دارویی آنغوزه و باریجه در آباده

به منظور حفاظت از عرصه‌های طبیعی و رویشگاه‌های مرتعی، یک هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان آباده در حوزه آبخیز سد ملاصدرا و سد شهدای ایزدخواست این شهرستان با کاشت بذور مرتعی احیاء و سبز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اکبر رحیمی حقیقی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آباده، گفت: این طرح در قالب کپه کاری و کاشت گیاهان دارویی از جمله آنغوزه و باریجه اجراشده است.

او، بیان کرد: هزینه اجرای این عملیات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شده و در اراضی مستعد کشت گیاهان دارویی و با هدف احیاء گونه‌های کمیاب و نیز حفاظت، احیاء و بهره برداری عرصه‌های طبیعی انجام شده است.

رحیمی حقیقی با اشاره به عملیات قرق و حفاظت ازگونه‌های کاشته شده در این عرصه‌ها طی سه سال آینده، تصریح کرد: ایجاد اشتغالزایی و افزایش درآمد بهره برداران و گسترش زنجیره تولید و فرآوری گیاهان دارویی از مزایای انجام این طرح است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آباده با تاکید بر اهمیت کاشت و بهره برداری صحیح از گیاهان ارزشمند دارویی و صنعتی، ادامه داد: کاشت بذر گیاهان دارویی از سوی مجریان طرح‌ها و با نظارت منابع طبیعی و ناظران مربوطه است که در قالب طرح‌های مصوب و با نظارت‌های کارشناسان این اداره انجام می شود.

او، با هشدار به برداشت کنندگان غیرمجاز گیاهان دارویی و برخورد شدید با افراد متخلف افزود: با ادامه این روند و تشدید نظارت‌ها در سال‌های آیند از هرگونه بهره برداری غیراصولی  گونه‌های ارزشمند گیاهی و طبیعی جلوگیری می شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار