رئیس جمهور فیلیپین خطاب به آمریکا: واکسن نمی‌دهید، اینجا نمانید

دوترته به آمریکا هشدار داد در صورتیکه ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا را برای فیلیپین تامین نکند، باید نیروهایش را از این کشور خارج کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری راشاتودی، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین دولت آمریکا را تهدید کرد در صورتیکه واکسن کرونای کافی در اختیار این کشور قرار ندهد، به حضور نظامیان آن در خاک خود پایان خواهد داد.

رودریگو دوترته روز شنبه در نشست شورای وزیران به دولت آمریکا هشدار داد در صورتیکه ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا از سوی آمریکا تامین نشود، بهتر است نظامیان خود را از فیلیپین خارج کند. رئیس جمهور فیلیپین گفت به توافقنامه نیرو‌های مهمان در این کشور پایان داده شده و بهتر است آن‌ها از این کشور خارج شوند.

رئیس جمهور فیلیپین خطاب  به آمریکایی‌ها تاکید کرد واکسن نمی‌دهید، اینجا نمانید. دوترته افزود اگر واشنگتن واکسن ضد کرونا را به این کشورش ارائه ندهد، مواضع خود را در مورد لغو توافق نیرو‌های مهمان حفظ خواهد کرد.

دوترته فوریه گذشته در واکنش به لغو روادید رئیس پلیس پیشین فیلیپین از سوی دولت آمریکا، دستور پایان توافقنامه امنیتی حضور نیرو‌های مهمان با آمریکا را امضا کرد. در چارچوب این پیمان، هر سال، صد‌ها رزمایش نظامی مشترک در این کشور برگزار می‌شود. در ماه ژوئن مانیل خروج خود از این پیمان نظامی را به حال تعلیق درآورد. 

 تئودورو لاکسین، وزیر امور خارجه فیلیپین ماه گذشته اعلام کرد: این کشور، توافق نظامی با آمریکا را که به ویژه به حضور نیرو‌های آمریکایی در این کشور مشروعیت می‌دهد، تمدید می‌کند. حال دوترته آمریکا را تهدید به عدم تغییر مواضع خود در خصوص توافق نظامی مذکور کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۷ دی ۱۳۹۹
چرا امریکا همجا هست ؟
بعد ما چهارجا هستیم می گن جامون تنگ شد
United States of America
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۷ دی ۱۳۹۹
جلو قلدر ايستادگى جواب ميده افرين
Germany
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۷ دی ۱۳۹۹
افرین
آخرین اخبار