نفوذ کرونا به خانواده وزیر بهداشت آمریکا/ شمار جان‌باختگان روزانه در این کشور بیش از ۳ هزار نفر است

یک رسانه آمریکایی گزارش داد که ویروس کرونا به خانواده وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا هم رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد، همسر "الکس اِیْزار"، وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا نیز به کرونا مبتلا شده و نتیجه آزمایش او مثبت اعلام شده است. مشخص است که این ویروس هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد و ممکن است هر کس به این ویروس مبتلا شود.

سی ان ان افزود، موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در آمریکا به شدت اوج گرفته است. بیش از هفده میلیون مورد از ابتلا به این بیماری در آمریکا شناسایی و ثبت شده است. یکی از افرادی که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده، "سدریک ریچموند"، (Cedric Richmond) عضو مجلس نمایندگان آمریکاست. قرار است او در کاخ سفید مشاور ارشد جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا و رئیس دفتر ارتباطات مردمی او باشد. تست کرونای او امروز مثبت اعلام شد.

در گزارش سی ان ان آمده است که تا سه هفته دیگر، شمار فوتی‌های کرونا در آمریکا هشتاد و دو هزار نفر دیگر افزایش می‌یابد و به چهارصد هزار نفر نزدیک می‌شود. شیوع بیماری کووید-۱۹ در آمریکا سرعت پیداکرده است بطوریکه روز گذشته بدترین روز از نظر آمار فوتی‌ها و بستری‌های ناشی از این بیماری در آمریکا رقم خورد. روز گذشته سه هزار و ششصد و پنجاه و شش نفر در آمریکا به علت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند.

شمار موارد جدید ثبت شده ابتلا به این بیماری نیز در بیست و چهار ساعت گذشته در آمریکا دویست و چهل و هفت هزار و چهارصد و سه نفر بود. تعداد افراد بستری شده به علت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ نیز در روز گذشته به یکصد و سیزده هزار و نود نفر رسید.

همه این آمار تکان دهنده هستند و رکورد به شمار می‌روند.

تاکنون بیش از ۳۱۷ هزار و ۹۲۸ نفر به علت ابتلا به این بیماری در آمریکا جانشان را از دست داده اند. مرکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا پیش بینی کرده است با ادامه این روند تا روز نهم ژانویه (بیست دی ماه) شمار موارد فوت ناشی از آلودگی به ویروس کرونا در آمریکا به سیصد و نود و یک هزار نفر خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار