افزایش نرخ فقر در آمریکا پس از همه گیری کرونا

از زمان همه گیری کووید ۱۹ در آمریکا، میزان فقر در این کشور به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از‌ای پی تی ان، به دنبال شیوع ویروس کرونا نرخ فقر در سال جاری در آمریکا به شدت افزایش یافته است و از تابستان امسال ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار آمریکایی دچار مشکلات مالی شده اند.

این موضوع سبب افزایش صفوف طویل در برابر مراکز توزیع غذای رایگان در شهر‌های مختلف ایالت‌های آمریکا و از جمله ایالت نیوجرسی که یکی از ایالت‌های ثروتمند آمریکا محسوب می‌شود، شده است. دیوید کیسل بلاک، از مسئولان یکی از مراکز توزیع غذا در شهر ایست رادرفورد گفت: درخواست‌ها از تابستان به شدت افزایش یافته است. ما در فصل تابستان، ماهیانه ۷۰ هزار بسته غذایی توزیع می‌کردیم، اما حالا به طور متوسط ۲۰۰ هزار بسته غذایی توزیع می‌کنیم. این در حالیست که ما در یکی از شهر‌های ثروتمند در کشور زندگی می‌کنیم. این وضعیت همچنان در اینجا ادامه دارد. آن‌ها ۳ تا ۴ ساعت در صف تحویل غذا می‌مانند تا بتوانند بسته‌های حاوی مواد غذایی را دریافت کنند.

براساس مطالعه جدید محققان دانشگاه‌های شیکاگو، نوتردام و دانشگاه شن جیانگ نرخ فقر در ماه نوامبر در آمریکا به میزان ۱۱.۷ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که این میزان در ماه ژوئن ۹.۳ درصد بود. این بیشترین رشد نرخ فقر در مدت یک سال از سال ۱۹۶۰ در آمریکا است.

این اطلاعات نشان می‌دهد سطح فقر از ماه ژانویه با افزایش چشمگیری در یک دوره پنج ماهه و پس از انقضای مزایای بیکاری فدرال همراه بوده است. این اطلاعات نشان می‌دهد سطح فقر در ایالت‌های با سیستم‌های بیمه بیکاری کم اثرتر بیشتر بوده است.

محققان می‌گویند این موضوع سبب افزایش نگرانی‌ها در رابطه با افزایش نرخ فقر در آینده می‌شود، زیرا کمک‌های مالی و بیمه بیکاری بسیاری از افراد در ماه دسامبر منقضی می‌شود و هیچ برنامه روشنی برای بسته محرک اقتصادی جدید از طرف دولت فدرال مشاهده نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار