در شهر چه خبر است؟

وقتی کسی مسئولیت نمی‌پذیرد/ در پرونده کلیپ مستهجن چه کسی راست می‌گوید؟

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: تصاویر گرفته شده در تکیه معاون الملک بدون مجوز بوده و مونتاژ است.

قادری مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ گفت: موضوع فیلمبرداری در تکیه معاون الملک باید بررسی شود تا مشخص شود که فیلم گرفته شده یا نه، اکنون میراث فرهنگی هم شکایت کرده و منتظر نتیجه دستگاه قضایی هستیم تا ماجرا مشخص شود.

او گفت: این تکیه جز اماکن گردشگری است که طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا فعلا تعطیل است.

قادری افزود: چه قبل و چه بعد از تعطیلات، دستورالعمل هایی داریم که به مسئول تکیه ابلاغ کردیم، حفظ شئونات اسلامی و حفظ شان بنا مواردی است که خط قرمز ماست و کارکنان آنجا باید مراقب باشند که شان این بنا خطشه دار نشود. البته ما برای این موضوع علاوه بر بخشنامه هایی که صادر کردیم تمهیدات و هماهنگی های بیشتری را در نظر داریم تا دوباره تصویری منتشر نشود.

قادری ادامه داد: فیلمبردار فیلمی که منتشر شده است سال ۹۶ بدون مجوز و پنهانی فیلم را ضبط کرده است. بنده سال ۹۶ مدیر نبودم و بالاخره مراقبت های کامل شده، این که فردی رفته یا با او مصامحه شده است. ما آنجا وظایف حفاظتی داریم و همه موارد در حال بررسی است. ما افرادی را که در تابستان ۹۶ حضور داشتند را برای بازجویی به مراکز قضایی احضار کرده ایم تا جواب و توضیحات لازم را بدهند.

او افزود: تصاویری هم که در آن خانمی با ماسک دیده شده مربوط به هیئت ورزشی بوده که چالش اینستاگرامی بادی بالانس را منتشر کرده بودند که سازمان از آن هیئت شکایتی را تنظیم و به مقامات قضایی تحویل داده است. مسئولان آن هیئت ورزشی و خانمی که در تصویر حضور دارند به دفتر اینجانب احضار شدند که این هیئت به ورزشکاران فراخوان داده بود که به اماکن گردشگری مراجعه کنند و در این اماکن تصاویری از خودشان را در صفحات اینستاگرامی به عنوان چالش منتشر کنند که البته این چالش بدون هماهنگی و بدون مجوز بوده است.

قادری گفت : یقینا ما در برخورد با اشخاصی که بخواهند در اماکن مذهبی و گردشگری حرمت شکنی کنند  مصامحه نخواهیم کرد و پیگیری را هم از دستگاه قضایی و هم از طریق قانونی، چه در رده فردی و شخصی و گردشگر و چه نیروهای حفاظتی و مسئولین مجموعه ها دنبال خواهیم کرد.

قنادی مسئول روابط عمومی دادگستری استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ گفت: فعلا پرونده تکیه معاون الملک در مرحله مقدماتی است و مابقی متهمین هم باید دستگیر شوند تا تحقیقات اولیه انجام شود.

او گفت : متهمین ۲ تصویربردار، ۲ خانم مانکن و یک خانم دیگر که داخل تکیه فیلم گرفتند، بازداشت شدند. برای این افراد پرونده تکمیل می شود تا مشخص شود زمان مدیریت کدام یک از مدیریت آقایان بوده و دستگاه قضا پیگیر ماجرا است ولی در این زمان مسئولین مشکلی بابت گزارش و پاسخگویی به خبرنگاران ندارند.

قنادی افزود: برخی اطلاعات و اعترافات متهمین به وقت مناسب و تا چند روز آینده از طریق دستگاه قضا رسانه ای خواهد شد.

بالایی مدیرکل بحران استان کرمانشاه و مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ گفت : آقای قادری قبل از اعلام این موضوع که مربوط به چه سالی بوده اعلام کردند که این تصاویر جعلی و مونتاژ بوده و هیچگونه مجوزی نداشتند، سال تصویربرداری مهم نیست و آنچه مهم است حتک حرمت به آثار تاریخی به ویژه آثاری است که وجهه دینی و مذهبی دارند و باید از دید همه محکوم شود و درخواست پیگیری و شکایت کنیم که عوامل این اقدام دستگیر شوند و اگر در درون مجموعه میراث فرهنگی هم بررسی شود و مشخص شود که کسی با این افراد هماهنگی و همکاری داشته، باید برخورد شود.

او گفت: نکته بعدی این است که اگر این کار فتوشاپ یا جعلی بوده و یا مونتاژ و در اصل دزدی از یک اثر صورت گرفته باید زمان آن را از طریق مراجع مربوطه و به تشخیص این مراجع مورد بحث و بررسی قرار داد و اینکه چرا تصویری در سال ۹۶ گرفته شده اما در سال ۹۹ منتشر شده باید از طریق دستگاه قضا پیگیری و مشخص شود که اگر سال هم مورد اهمیت بود تکلیف را مشخص کنند، اما در مجموع در آثار تاریخی فرد یا افرادی بلیط تهیه کرده و وارد بنا می شوند که ممکن است همراه خود تلفن همراه داشته باشند که تصاویر با این تلفن ها گرفته شده و عملا امکان اینکه برای هر فرد مراجعه کننده یک مامور در نظر گرفته شود امکان پذیر نیست، اما اگر دوربین حرفه ای توسط افراد وارد بنا شده و با آن دوربین تصاویری گرفته شود در آن زمان کسی که اجازه ورود آن دوربین به مجموعه را داده باید مسئولیت را قبول کند.

بالایی افزود : اما در سال ۹۶ این گروه و این افراد نه آتلیه ای داشته اند و نه مجوزی دریافت کرده بودند و این افراد با این نام و نشان و گروه وجود نداشتند و تاسیس این آتلیه در سال ۹۷ بوده و چون اینجانب در آن سال یعنی سال ۹۶ سمت ریاست سازمان را داشته ام در آن سال هیچگونه مجوزی و یا اجازه ای داده نشده است.

او افزود : در پایان این نکته را متذکر می شوم که در این خصوص ما نباید با فرافکنی موضوع را کم اهمیت جلوه دهیم و هر کسی در این خصوص کوتاهی داشته حتما باید مجازات شود و پیگیر باشیم تا دیگر چنین اتفاقاتی تکرار نشود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.