سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد ریالی در چهار شهرستان جنوب فارس

چهار هزار میلیارد ریال در بخش جذب منابع مختلف چهار شهرستان جنوب فارس سرمایه گذاری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کمتر از یک سال گذشته، افزون بر چهار هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و جذب منابع در بخش‌های مختلف آب، راه، مخابرات، بهداشت و درمان، ورزش ، اشتغال و آموزش در شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در جنوب فارس انجام شده است.

حسین حسین زاده نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی، گفت: تخصیص این اعتبارات و بودجه ها که بخش عمده آن از سوی دولت بوده  و مشارکت متولیان امر ، مدیران، فرمانداران و البته با رایزنی و پیگیری های فراوان در سطح وزارتخانه ها و همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور و استان فارس تامین شده است.

او، بیان کرد: این میزان اعتبار و تخصیص اگر چه جوابگوی نیازها ، مسایل و مشکلات انباشت شده در منطقه نیست اما در چنین شرایط سخت و خاص اقتصادی، فشار تحریم های ظالمانه و محدودیت های شدید منابع مالی دولت و البته تبعات اقتصادی که کرونا نیز تحمیل کرده قابل تقدیر است.

حسین زاده، تصریح کرد: ظرف کمتر از یک سال گذشته تا کنون رقمی بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در شهرستان اوز، یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در لارستان، بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال در شهرستان گراش و حدود ۴۰۰ میلیارد ریال نیز در شهرستان خنج جذب شده است.

نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بسیاری از روستاها و مناطق محروم در این شهرستان ها که با کمترین امکانات و زیرساخت های اولیه زندگی نیز محروم هستند ظرف مدت ۶ ماه و با رایزنی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند که حتی سرعت اینترنت و آموزش شبکه شاد دانش آموزان این روستاها از خود شهرها با کیفیت تر است.

او، افزود: این میزان سرمایه گذاری و تخصیص ها و پیگیری ها بیشتر در حوزه  طرح های خرد و محلی و برای تامین برخی زیرساخت های ضروری و فوری مردم در حوزه بهداشت، مخابرات، آموزش ، مسکن و یا راه بوده است.

 عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم، اضافه کرد: برخی طرح های کلان اقتصادی نیز در برخی مناطق و به فراخور ظرفیت ها ، استعدادها و قابلیت های منطقه ای پیش بینی ، برنامه ریزی و طراحی شده که یکی از مهمترین این طرح ها شامل ایستگاه تقویت فشار گاز شهرستان خنج با سرمایه گذاری خارجی حدود ۱۳۰ میلیون یورویی است.

حسین زاده، با تاکید بر اجرای طرح مهم اقتصادی سرانجام با رایزنی و حمایت وزارت نفت در یک ماه آینده  در ورود به  فاز اجرایی ، اظهار کرد: با توجه به پیش بینی ها برای حدود ۳۰۰ نفر مستقیم و ۷۰۰ نفر به طور غیر مستقیم در این طرح مهم گازی اشتغالزایی می شود.

نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی،  ضعف محسوس زیرساخت ها در حوزه های راه، آب و مخابرات را از عمده چالش ها و مشکلات مردم در شهرستان های چهارگانه لارستان، خنج، اوز و گراش دانست و گفت: محرومیت مردم این منطقه باحدود ۱۹ هزار کیلومتر مربع و ۱۹ درصد مساحت استان فارس و داشتن بسیاری از ظرفیت ها در بخش های مختلف به خصوص در حوزه انرژی ، معادن و ظرفیت های تاریخی زینبده نیست.

 عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم،  بیان کرد: طول کل راه های منطقه لارستان بیش از سه هزار و ۶۷۶ کیلومتر بوده که میزان بزرگراه های ساخته شده در منطقه با وجود محورهای پرتردد و کریدور شمال به جنوب هنوز کمتر از ۲۳۰ کیلومتر است.

 او، تصریح کرد: بیش از کمبود اعتبار و نبود سرمایه گذاری و یا متهم کردن مسئولان به کم کاری باید اذعان کرد که برخی تنگ نظری ها، دامن زدن به اختلافات ، تک روی ها و در عین حال کینه ورزی های شخصی و گروهی از موانع اساسی و جدی در سطح منطقه لارستان محسوب می شود.

حسین زاده، ضرورت همدلی، همفکری، هم افزایی و همگامی همه نخبگان، دلسوزان، معتمدان ، متنفذان محلی از هر طیف و جناح و منطقه در سطح شهرستان های چهارگانه را راهبرد اساسی برای آبادانی ، رونق و رفع موانع ، چالش ها و محرومیت های منطقه لارستان در شرایط کنونی برشمرد و ادامه داد: دامن زدن به اختلاف ها و نگاه های تنگ و کوتاه منطقه ای آفت توسعه است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.