اجرای طرح گردشگری آب در فارس

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان فارس، گفت: نخستین جلسه هماهنگی کارگروه گردشگری آب در فارس برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصیب امیری مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان فارس، بیان کرد: منابع و تأسیسات آب از ظرفیت‌های بالقوه برای توسعه گردشگری در سطح استان به‌ شمار می‌روند.

او، تصریح کرد: توسعه آبادی‌ها در کنار آب محقق شده است و همیشه آب و آبادی همراه هم بوده و بسیاری از میراث تاریخی استان در حوالی رود‌ها و چشمه‌ها قرار دارند.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان فارس، ادامه داد: ظرفیت گردشگری آبی با توجه به تلاش‌های شرکت آب منطقه‌ای استان زیاد بوده و این موضوع زمینه‌ای برای آغاز فعالیت در این حوزه است.

حمیدرضا دهقانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس نیز افزود: الزام خاصی برای حفظ آب وجود دارد و باید استاندارد‌های بهداشتی در آب آشامیدنی رعایت شود.

او، اضافه کرد: در مرحله اول بررسی‌های انجام شده از سوس کارشناسان این شرکت، مشخص شد فضای ۵۰ هکتاری پایین‌دست سد درودزن برای توسعه این عرصه مناسب است.

دهقانی، اظهار کرد: سد تنگاب، سد هایقر، سد ملاصدرا و سد سلمان نیز در مرحله‌های بعد مورد بررسی قرار می‌گیرند و با مجوزی که وزارت نیرو در خصوص اجاره بلندمدت این‌گونه فضا‌ها در اختیار آب منطقه‌ای قرار داده، ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری آبی فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس، تاکید کرد: به زودی پس از انجام مراحل قانونی این طرح، اطلاعیه‌های مربوط به واگذاری فضا‌های مناسب گردشگری آبی به سرمایه‌گذاران در سایت‌های رسمی و روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر می شود.

انتهای پیام/ت

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.