مجازات عاملین توهین به تکیه معاون الملک

رئیس کانون مداحان استان کرمانشاه ضمن انتقاد شدید از اتفاقات صورت گرفته در تکیه معاون الملک، گفت : عاملین اقدام شنیع تکیه معاون الملک باید به اشد مجازات برسند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ یزدان ناصری رئیس کانون مداحان استان کرمانشاه گفت : تکیه‌ی معاون الملک یکی از نماد‌های دینی با قدمت بیش از یک قرن مکانی برای موعظه و عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله علیه السلام و یاران با وفایش در شهر و استان کرمانشاه است.

او گفت : این تکیه با فضا‌های مختلف مذهبی از قبیل حسینیه، عباسیه و زینبیه بیان‌گر روح حماسی و دینی مردم ولایت‌مدار کرمانشاه از زمان‌های قدیم بوده و این مکان مقدس علاوه بر برگزاری مراسم مذهبی، محل مراجعه‌ی مردم و حل اختلافات بوده است.

رئیس کانون مداحان استان کرمانشاه با اشاره به ساخت کلیپی با محتوای مبتذل در محل تکیه معاون الملک که یقیناً از مصادیق اشاعه‌ی فحشاء است، افزود: قطعاً این کار‌ها بدون غرض نیست و سازندگان این کلیپ‌ها ملیت، هویت و دین‌مداری مردم کشور، استان و شهر ما را هدف گرفته‌اند.

او ادامه داد: ضبط چنین تصاویری در مکانی که بنام زینبیه و عباسیه که در و دیوار آن منقش به تصاویر و نقاشی‌هایی که نمایانگر وقایع جانسوز روز عاشور است و محل گریه و صدای هزاران دل عاشق بوده قطعاً دل امام زمان (عج) و همه دوستان آل الله را به درد آورده است.

ناصری گفت: فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی در مردم غیور این خطه نهادینه شده و نمونه‌ی بارز آن تقدیم حدود ۱۰ هزار شهید و هزاران آزاده و جانباز در طول سال‌های انقلاب اسلامی است.

او با اشاره به نقش مهم زنان در وقایع حساس و بزنگاه‌های تاریخی انقلاب اسلامی استان کرمانشاه، گفت: بیشترین تعداد زن شهیده را استان کرمانشاه با حدود یک هزار شهیده در کل کشور دارد.

خواهران و دختران کرمانشاهی نماد حجاب و عفت هستند

این مداح اهل بیت گفت: بانو فرنگیس حیدرپور اهل گیلان‌غرب دومین شهر مقاوم کشور است، این بانوی کرمانشاهی به بی‌بی‌حضرت زینب کبری (سلام‌الله‌علیها) تأسی کرده و پیرو نهضت عاشورا است؛ که در سن ۱۸ سالگی و پس از شهادت برادر و پدرش با ۲ سرباز بعثی مواجه می‌شود و یکی از آنان را کشته و دیگری را با تمام تجهیزات نظامی به اسارت درمی‌آورد این بانو نمونه‌ی یک دختر و یک زن کرمانشاهی است.

او ادامه داد: این فرهنگ انقلابی منبعث از انقلاب خونین امام حسین (سلام‌الله‌علیه) و رهبری‌های امام‌خمینی و امام‌خامنه‌ای است و فرهنگی با این قدمت و این عمق با این حرکات سخیف قطعاً ملوث نخواهد شد.

ناصری بار دیگر با اشاره به کلیپ مستهجن ضبط شده در محوطه تکیه معاون الملک، ادامه داد: دشمنان فرهنگ ملی و اسلامی ما با این حرکات مذبوحانه سعی دارند بر چهره‌ی نورانی فرهنگ حسینی و عاشورایی ملت چنگ بزنند و به زعم خودشان این روحیه را از بین ببرند که به قول حافظ علیه‌الرحمه باید گفت؛‌ای مگس عرصه‌ی سیمرغ نه جولان‌گه توست، عِرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری.

او افزود: سال‌های مدیدی است که رهبر معظم انقلاب به مردم و مسؤولین در مورد تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی مکرراً هشدار داده‌اند، که متأسفانه در برخی دوره‌ها توسط برخی مسؤولین این هشدار‌ها جدی گرفته نشده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.