عضو هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) :

ناوگان تاکسی هوایی توسعه می یابد/ ۲ فروند هواپیمای امبرائر برزیلی خریداری شد

کمالی پور از خرید دو فروند هواپیمای امبرائر توسط یک ایرلاین داخلی برای توسعه ایرتاکسی در فرودگاه امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، سجاد کمالی پور با اشاره به همه گیری ویروس کرونا و تاثیر ده ماهه آن بر افت شدید درآمدهای صنعت هوانوردی و لزوم کشف بازارهای جدید درآمدی اظهار کرد: تاکسی هوایی یا "ایرتاکسی" از جمله این بازارهاست که باید به سرعت در جهت توسعه و گسترش آن دست به کار شویم.

وی افزود: پروژه ایرتاکسی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در زمینی به مساحت ۶ هکتار در منطقه هوانوردی عمومی شمالی و در فضایی مستقل از ترمینال های موجود آغاز شده است.

عضو هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: استفاده از هواپیما در مسیرهای مختلف پرواز، بدون استفاده از برنامه پروازی که با صرفه جویی در زمان و هزینه، نیاز بخش های مختلف را پوشش می دهد و همچنین  سرعت بالای حرکت، پرسنل کم و بهره وری زیاد، مصرف سوخت پایین، انعطاف پذیری بالا و سوق دادن صنعت هوانوردی به کلیه مناطق کشور و منطقه از جمله مزایای استفاده از این صنعت است.

کمالی پور بیان کرد: این پروژه با سرمایه گذاری شرکت هواپیمایی پویا به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد ریال و با ظرفیت مناسب جهت پاسخگویی به نیازهای ایرتاکسی شکل گرفت. در زمان حاضر فعالیت های مربوط به طراحی و مهندسی طرح، در حال انجام و تکمیل بوده و به زودی با طی مراحل ساخت و تجهیز، بهره برداری از این پروژه در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) آغاز می شود.

وی از خرید ۲ فروند هواپیمای امبرائر با ظرفیت ۵۰ نفر توسط هواپیمایی پویا برای توسعه ناوگان ایرتاکسی خبر داد و افزود: این شرکت همچنین یک فروند چلنجر ۶۰۴ با ظرفیت  ۹ نفر خریداری کرده که در کوتاه مدت از سه فروند به ۴ فروند افزایش یافته و توان و ظرفیت مجموعه را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
هواپيماي ٥٠ نفره تاكسيه يا مسافربري ؟
آخرین اخبار