کویت: به تلاش برای حل بحران قطر ادامه می‌دهیم

وزیر خارجه کویت اعلام کرد این کشور به تلاش برای حل بحران کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «احمد الناصر» وزیر خارجه کویت از تداوم تلاش‌های این کشور برای حل بحران کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس خبر داد.

او در مراسم ویژه درگذشت «صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین که در سفارت فلسطین در کویت برگزار شد، سخنرانی کرد.

الناصر در سخنرانی خود تاکید کرد: تلاش‌های ما برای حل بحران خلیج بر اساس دستورات «شیخ نواف الاحمد» امیر کویت تداوم دارد.

او همچنین از حمایت آمریکا و کشور‌های دوست و همپیمان از میانجیگری کویت برای حل این بحران که در واقع ادامه دهنده مسیر و تلاش‌های «شیخ صباح الاحمد» امیر فقید کویت است، تقدیر کرد.

وزیر خارجه کویت همچنین اعلام کرد که زمان برگزاری نشست سران کشور‌های حاشیه خلیج فارس تاکنون مشخص نشده است.

چهلمین دور نشست سران کشور‌های عربی در اواخر سال ۲۰۱۹ در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد و بحرین به عنوان میزبان دور آتی نشست مشخص شد.

این در حالی است که برخی منابع عالی‌رتبه در دولت کویت پیشتر از تلاش‌های جدید این کشور برای حل اختلافات در شورای همکاری خلیج فارس خبر دادند و گفتند که تماس‌ها به منظور ایجاد وحدت و تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها به یکدیگر ادامه دارد.

این منابع ورود طرف‌های جدید به روند حل اختلافات در این شورا را بعید دانسته و گفتند: کویت، آمریکا و کشور‌های عضو شورای همکاری خواستار پایان دادن به اختلافات به منظور مقابله با چالش‌های منطقه‌ای، تغییرات جهانی و اقتصادی و حفظ موجودیت این شورا هستند.

منابع عالی رتبه دولت کویت همچنین درباره آغاز تحرکات جدید برای حل اختلافات در شورای همکاری به گونه‌ای که رضایت همگان جلب شود، ابراز امیدواری کردند.

العربی الجدید نیز هفته گذشته به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که اخباری در سطوح عالی رتبه سیاسی، که هنوز تایید نشده است، از احتمال اعلام آشتی میان کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس با قطر در روز‌های آینده وجود دارد.

بحران روابط میان چهار کشور عربی با قطر از ژوئن ۲۰۱۷ با قطع کامل روابط دیپلماتیک عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین با این کشور آغاز شد و هنوز حل نشده است و قطر صادرات و اقتصاد خود را در سال‌های گذشته متنوع و گسترده کرده است تا تبعات این محاصره را کاهش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار