برخورد قاطع با دامداران متخلف در پاسارگاد

با دامداران متخلف و غیر بومی در مراتع ییلاقی شهرستان پاسارگاد با قاطعیت برخورد می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسن خسروانیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد با اشاره به ورود تعدادی دامدار غیربمجاز از استان های اصفهان و چهار محال بختیاری طی سال های گذشته به محدوده مراتع ییلاقی این شهرستان گفت: دامداران غیر بومی بدون در نظر گرفتن مسائل قانونی و رعایت تقویم کوچ باعث بروز خسارات به عرصه های منابع طبیعی این شهرستان شدند.

او، بیان کرد: که از ابتدای امسال تاکنون باتوجه به برنامه ریزی های لازم و اطلاع رسانی های انجام شده محدودیت های قانونی نسبت به ورود دامداران غیر بومی به  شهرستان پاسارگاد اعمال و از ورود آنان جلوگیری شده است.

خسروانیان با اشاره به اینکه ورود دام غیرمجاز به عرصه های مرتعی استان های هم مرز و همجوار نوعی تخلف محسوب می شود تصریح کرد:  عده ای از دامداران محلی به بهانه اجاره گله دانی های خود به دامداران غیر مجاز اجازه ورود غیر قانونی به مراتع خود را می دهند که این مسئله علاوه بر بروز خسارات زیاد باعث نارضایتی سایر دامداران ، مرتعداران و بهره برداران بومی عرصه های منابع طبیعی و ایجاد مشکلات اجتماعی نیز شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد، ادامه داد: در این راستا با انجام اقدامات کنترلی و عملیات گشت زنی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در مناطق صعب العبور حوزه دره گردویی و ارتفاعات بلاغی کوچک این شهرستان گلوگاه ها و راه های ورود به حوزه غربی شهرستان تحت رصد قرقبانان افتخاری و فصلی قرار گرفته است.

او، از طبیعت دوستان شهرستان در خواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرصه های منابع طبیعی و یا حضور دامداران غیر بومی در این عرصه ها  مراتب را به شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.