مرکل: نفرت پراکنی دینی را محکوم می‌کنیم

صدر اعظم آلمان بار دیگر مخالفت خود را با افراط گرایی دینی و انجام اقدامات تروریستی ابراز داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت: هر شکل از نفرت و انزجار دینی که به تقویت تروریسم منجر شود، از منظر ما محکوم است.

صدراعظم آلمان در یک ویدئو کنفرانس از برلین با موضوع بررسی شرایط تروریسم در اروپا با حضور امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه؛ سباستین کورتس، صدراعظم اتریش؛ شارل میشل، رئیس شورای اروپا؛ اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا و مارک روته، نخست وزیر هلند گفت امروز با هم هستیم تا درباره سوءقصد‌های هولناک پاریس و نیس فرانسه و وین اتریش با هم صحبت کنیم. می‌دانیم که امثال این سه تجربه سوء قصد که برآمده از افراط گرایی دینی است، جامعه آزاد و نوع زندگی ما را نشانه گرفته است و اینکه آن‌ها تلاش می‌کردند ترس و نگرانی را نمایان کنند.

وی افزود ما با برخورداری از یک موضع مشترک بر مبنای آزادی دموکراتیک برخورداریم. ما در این مسیر، هم از تک تک کشور‌های جهان و نیز کشور‌های عضو اتحادیه اروپا حمایت می‌کنیم. می‌دانم که مردم فرانسه و اتریش چطور متحمل درد و رنج شده اند و ما با بستگان قربانیان ابراز همدردی می‌کنیم. مایلم از طرف آلمان یک بار دیگر این همدردی را به زبان آورم. مساله، مساله درگیری و نزاع میان اسلام و مسیحیت نیست بلکه مساله آن است که در مدل یک جامعه دموکراتیک، رفتار‌های تروریستی و ضددموکراتیک حل و فصل شوند که این امر نیازمند صداقت بسیار و قدرت تعیین کننده است.

وی افزود: ما هر شکل از نفرت و انزجار دینی که منجر به (تقویت) تروریسم شود، محکوم می‌کنیم. خرسندم که دستورکار مبارزه با تروریسم در نشست شورای وزرای کشور (های اتحادیه اروپا) در روز جمعه آینده مطرح خواهد شد و قرار است در ماه دسامبر آتی نیز یک بار دیگر به این موضوع بازگردیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. در مورد آنچه که در دست اقدام داریم هم باید بگویم که نخست باید آنچه را که در موردش صحبت کرده ایم، عملیاتی کنیم. مسائلی وجود دارند که همچنان داریم بررسی اشان می‌کنیم. به طور مثال بررسی نظام ورود و خروج (افراد) تحت پیمان شنگن که برای نظارت بر سفر‌ها در مرز‌های خارجی این فضا احتمالا در همین سال ۲۰۲۰ به پایان می‌رسد، از جمله اقدامات مهم اروپایی در مبارزه با تروریسم خواهد بود. این نکته هم ضروری است که بدانیم چه کسانی به منطقه شنگن وارد و چه کسانی خارج می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار