تاکید مرکل بر حمایت از دولت قانونی عراق

صدراعظم آلمان بار دیگر بر حمایت کامل برلین از دولت عراق تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق بر حمایت برلین از دولت مرکزی این کشور تاکید کرد.

بر این اساس، مرکل در این کنفرانس خبری گفت: آلمان می‌تواند به متنوع سازی اقتصاد و تقویت بخش خصوصی عراق کمک کند. در واقع چنانچه این حمایت به راه ثبات، امنیت و رفاه اقتصادی عراق منتهی شود، ما نیز می‌خواهیم حامی و پشتیبان بغداد باشیم. شرایط دشواری است که اکنون با ظهور همه گیری جهانی کرونا، دشوارتر هم شده است.

مرکل افزود در تلاشیم با تامین تجهیزات خودمراقبتی و محافظتی، دستگاه‌های تنفس مصنوعی و نیز آموزش کادر پزشکی باز هم (به ملت عراق) کمک کنیم و تلاش داریم برای مهار این همه گیری، سهم خود را ادا کنیم. امروز با هم درباره تحولات جاری صحبت کردیم. درباره مسائل اقتصادی و منطقه‌ای و نیز مسائل امنیتی به رایزنی پرداختیم. می‌دانیم که در منطقه‌ای که عراق در آن واقع شده است، تنش‌های بسیار گسترده‌ای وجود دارد. آقای نخست وزیر! از تلاش شما در اعمال یک سیاست (حسن) همجواری با هدف کاهش این تنش‌ها استقبال می‌کنیم.

صدر اعظم آلمان تاکید کرد: مبارزه علیه گروه تروریستی داعش هنوز پایان نیافته است. طبعا داعش تهدیدی برای منطقه و خارج از منطقه است. از این رو آلمان، عراق را در چارچوب ائتلاف بین المللی ضد داعش و نیز ماموریت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در عراق همچنان با هدف مبارزه با داعش و نیز ثبات این کشور مورد حمایت قرار خواهد داد. پارلمان فدرال سراسری آلمان (بوندس تاگ) در پایان اکتبر جاری درباره تمدید ماموریت وزارت دفاع فدرال آلمان (در عراق) تصمیم گیری خواهد کرد.

مرکل افزود من به طور قابل ملاحظه‌ای از اعمال برنامه اصلاحات در دولت عراق استقبال می‌کنم. مبارزه با فساد، قانون مداری، تقویت نهاد‌های دولتی و نیز حق انحصاری دولت در استفاده از زور، این‌ها موضوعات و سرفصل‌هایی هستند که در دستور کار (دولت شما) قرار دارند. به طور قطع اعلام انتخابات زودهنگام برای ژوئن سال ۲۰۲۱ نیز جزئی از آن خواهد بود، زیرا موجب تقویت و افزایش اعتماد مردم عراق به نهاد‌های دولتی می‌شود. می‌دانیم که شما یک دستورکار بسیار بلندپروازانه نیز در حوزه اصلاحات اقتصادی دارید. آلمان می‌تواند به متنوع سازی اقتصاد و تقویت بخش خصوصی عراق کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار