رئیس اداره ارشاد دلفان خبر داد؛

هنرمندان متضرر از کرونا تسهیلات دریافت می‌کنند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلفان گفت: تا کنون برای ۲۵ هنرمندان و صاحب مشاغل فرهنگی شهرستان که به واسطه شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، پرونده تشکیل و برای دریافت تسهیلات با شرایط مناسب به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، یوسف نوری زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلفان اظهار کرد: با اطلاع‌رسانی به هنرمندان و مشاغل فرهنگی و هنری شهرستان، تعدادی از صاحبان آن‌ها که تاکنون در سامانه ثبت‌نام کرده اند مورد تایید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفتند.

نوری زاده ادامه داد: برای جبران خسارت وارد شده به فعالان فرهنگی و هنری فعال در شرایط کرونایی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند که به ترتیب پرونده‌ها بررسی و اقدام می‌شود.

او همچنین به اهمیت حمایت از هنرمندان برای بیمه و استفاده از تسهیلات مختلف توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۴۵ نفر از افراد واجدشرایط در رشته‌های قرانی، هنر‌های نمایش و موسیقی تحت پوشش طرح قرار گرفتند.

 رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلفان گفت: این افراد از مزایای صندوق از جمله استفاده از خدمات بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی، استفاده از وام و تسهیلات صندوق، صدور کارت هنرمندان، پرداخت مستمری بهره‌مند می‌شوند.

نوری زاده اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین موارد ابتلاء به بیماری کرونا در مجالس پرتجمع نظیر مجالس ترحیم اتفاق افتاده لذا چاپ آگهی مجالس ترحیم در چاپخانه‌ها و تجمع در مجالس ترحیم به طور قطعی ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

او اضافه کرد: بنا به تصمیم این ستاد، حتی انتشار این اعلامیه‌ها در فضای مجازی نیز ممنوع می‌باشد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.