معاون استاندار لرستان:

رسانه‌ها حساسیت‌های عمومی را افزایش دهند

معاون استاندار لرستان گفت: در شرایط کنونی رسانه‌های استان باید بیش از گذشته در زمینه اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و افزایش حساسیت مردم نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کرونا ایفای نقش کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،بیست و سومین جلسه شورای اطلاع رسانی استان عصر دوشنبه دوازدهم آبان ماه به ریاست محمود ثمینی؛ معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری و رییس شورا و با حضور احمدحسین فتایی؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و مسئولین کمیته‌های تخصصی برگزار شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در ابتدای این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و همچنین گرامیداشت ۱۳و ۱۴ آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز بزرگداشت فرهنگ عمومی، گفت: اقدام و رفتار اخیر رییس جمهور فرانسه در تایید اسلام ستیزی و اهانت یکی از رسانه‌های این کشور به اسلام و پیامبر نور و رحمت حضرت محمد (ص)، نه تنها نشان آزاد اندیشی و طرفداری از آزادی نیست که عامل ایجاد تفرقه در بین طرفداران ادیان الهی است.
دبیر شورای اطلاع رسانی لرستان افزود: مهمترین نقش شورای اطلاع رسانی در شرایط کنونی، استفاده از ظرفیت رسانه‌های استان در جهت تحقق مصوبات ستاد‌های ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا است که می‌تواند مدیریت اقدامات پیشگیرانه را تضمین نماید.
فتایی در پایان سخنان خود تصریح کرد: مصوبات اخیر ستاد ملی برای مراکز استان‌ها از جمله خرم آباد از ظهر امروز به اجرا گذاشته شده و لازم است مردم شریف استان همراهی لازم را در این خصوص داشته باشند.
در ادامه این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ضمن تاکید بر وضعیت ویژه استان، گفت: لرستان همچون بسیاری از مناطق کشور در شرایط حاد کرونایی است و نیاز است رسانه‌های جمعی استان و مطبوعات و نشریات محلی بیش از گذشته و با دغدغه بیشتر نسبت به اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و بالابردن حساسیت عمومی در جهت لزوم اجرای دقیق مصوبات ستاد‌های ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا اقدام نمایند.
رییس شورای اطلاع رسانی استان ضمن تشکر از زحمات کادر درمانی استان تاکید کرد: بنا بر گزارش و اعلام دانشگاه علوم پزشکی، در شرایط کنونی متاسفانه ظرفیت بیمارستانی استان پاسخگوی حجم گسترده ابتلا نیست و نیاز است مردم از حضور در مراکز پرخطر و تجمع‌های گسترده، برگزاری مراسمات عزاداری و عروسی و تردد‌های غیر ضروری خودداری نموده و با حساسیت بیشتری در زمینه رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی، اصول فاصله گذاری اجتماعی و استفاده مداوم از ماسک اقدام نمایند.
ثمینی سپس ابراز داشت: دستگاه‌های اجرایی استان می‌بایست بی کم و کاست نسبت به اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی اقدام نموده و به خصوص در راستای اعمال مصوبه حضور ۵۰ درصدی کارکنان در محل کار دقت نظر لازم را بعمل آورند.
معاون استاندار لرستان در بخش پایانی سخنان خود اذعان داشت: مصوبات شورای اطلاع رسانی در کل استان لازم الاجرا است و بر اساس مصوبه‌ی قبلی شورا، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان می‌بایست شکایت خود نسبت به رسانه‌ها را قبل از ارجاع به دستگاه قضایی، از طریق شورای اطلاع رسانی پیگیری کنند و عدم رعایت این مصوبه غیر قانونی است.


انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.