۶۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در استان بوشهر پرداخت شد

استاندار بوشهر گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۲۰ میلیارد ریال از سهمیه تسهیلات تولید و اشتغال روستایی در این استان پرداخت شده‌ است و ۵۵۰ میلیارد ریال نیز در این بخش باقی‌مانده که باید با تعریف طرح‎های جدید جذب شود.

عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر روز سه‎شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر بیان کرد: در ارتباط با تسهیلات کرونایی و تبصره ۱۸ نیز انتظار می‌‏رود بانک‎ها سرعت بخشی لازم را داشته باشند.

او ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی کشور در مقطع کنونی اشتغال جوانان است که به هر میزان در این حوزه کار شود به منزله عبادت محسوب می‏‌شود.

استاندار بوشهر افزود: مدیران نیز بدانند که در صورتی که پاک کار کنند دلیلی برای ترس آن‌ها وجود نداشته و نهاد نظارتی نیز قادر به انتقاد از عملکردشان نخواهد بود.

گراوند عنوان کرد: بزرگ‎ترین دغدغه مسئولان باید سلامت اداری باشد، زیرا در صورت وجود این مهم کار مردم نیز راه می‌افتد و گره از مشکلات تولید باز می‌شود.

او ادامه داد: کشور و به ویژه استان بوشهر آن‌قدر ظرفیت دارد که در صورت شکوفایی قادر به ایستادن روی پای خود باشد و نیازی به کمک بیگانگان نیست.

استاندار بوشهر افزود: اینکه برای انجام کار‌ها مدیران در صدد بهانه تراشی و پیدا کردن ماده و تبصره باشند، هیچ‌گاه کار پیش نمی‎رود.

گراوند تاکید کرد: بار‌ها مشاهده شده فردی برای راه‎‌اندازی واحد تولیدی وارد گود شده، اما دستگاه‎هایی مانند تامین اجتماعی، محیط زیست و امور مالیاتی فراروی آن‌ها ایجاد مانع کردند.

او گفت: وقتی مشاهده شده فردی برای یک تقاضا در دستگاه‎های اجرایی پس از گذشت چهار ماه هنوز موفق به گرفتن مجوز نشده‌است، نشان می‌دهد که هنوز شرایط برای تسهیل تولید در این استان بخوبی فراهم نیست.

استاندار بوشهر ادامه داد: بخشی از مشکلات نیز باید با تفویض اختیار منطقه‎ای زمینه حل آن‌ها در استان فراهم شود، زیرا بسیاری از موانع ناشی از نبود اختیارات لازم در حوزه استانی است.

گراوند بیان کرد: با چنین موانع در ساختار اداری کشور است که رهبری نیز فرمودند مشکلات فراروی تولید از هفت خوان به ۷۰ خوان رسیده‌ است.


بیشتر بخوانید

۱۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در بوشهر پرداخت شد

استان بوشهر در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری مقام دوم کشور را دارد


او بیان کرد: در استان بوشهر یک واحد تولیدی ۲ تا ۳ سال است که مشکلش حل نشده‌ است و این نشان می‌‏دهد که هم‌چنان نگاه تسهیل گرانه برای حوزه تولید وجود ندارد.

استاندار بوشهر گفت: راه‎اندازی مرکز شبانه‎روزی فوریت‎های بررسی حل مشکلات واحد‌های تولیدی و طرح‎های سرمایه‎‌گذاری ظرفیتی برای تحقق تسهیل گریدر تولید است که باید نهایت بهره‎‏برداری از آن صورت گیرد.

گراوند عنوان کرد: اینکه در مرکز یاد شده نیز کار به روال سابق و بدون نگاه تسهیل‎‌گری باشد بدون شک تنها اتاق محل کار‌ها انجام شده و در ایجاد امیدآفرینی برای مردم دستاوردی نخواهد داشت.

او تاکید کرد: بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از عمر شکوهمند نظام جمهوری اسلامی هر روز ساختار جدیدی در حوزه اداری کشور رقم می‎خورد، ولی بعد از مدتی دوباره ناکارآمد می‎شود که در ارتباط با مرکز فوریت حل مشکلات تولید باید با همیت مدیران نارسایی‎ها به حداقل برسد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.