آغاز گردآوری اسناد هویتی شهر کرمانشاه

رئیس گروه تاریخ دانشگاه رازی گفت:دانشگاه برای برپایی و حمایت مرکز اسناد و مطالعات تاریخی شهر آمادگی کامل را دارد و طراحی لازم برای آغاز کار آرشیو اسناد آماده شده که در گام اول باید سریعا کار گردآوری تخصصی را آغاز کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  بهرامی، رئیس انجمن تاریخ شهر گفت: دانشگاه برای برپایی و حمایت مرکز اسناد و مطالعات تاریخی شهر آمادگی کامل را دارد و طراحی لازم برای آغاز کار آرشیو اسناد آماده شده که در گام اول باید سریعا کار گردآوری تخصصی را آغاز کنیم.

او افزود: ما در مجموعه دانشگاه رازی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه را شریک علمی خود می‌دانیم و تمام سعی مان بر کمک به هویت شهر در راستای تعالی و تقویت آن است.

بهرامی گفت: این مرکز، باید جایگاهی بشود که بسیاری از پژوهشگران در زمینه مطالعات شهر، اساس کار خود را از این نهاد تهیه نمایند. قطعا در اجرایی نمودن این مرکز نیازمند تلاش و حضور کارشناسان زبده و صرف هزینه‌هایی هستیم تا موفق به گردآوری داده‌ها و اسناد لازم از زمان اداره تنظیفات در دوران بلدیه تاکنون شویم.

 رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه بیان کرد: افتتاح این مرکز یکی از اتفاقات ویژه برای حفظ اسناد هویتی و تاریخی کرمانشاه است که در قالب امضاء تفاهم‌نامه بین شهرداری، دانشگاه رازی و انجمن تاریخ ایران آغاز شد.

مهدی عبدالمالکی با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه در چهار بخش طراحی شده است، گفت: در مرحله اول ساختار جمع‌آوری اسناد تاریخی کرمانشاه طراحی و در مراحل بعد گردآوری داده‌ها، سامان‌دهی این اسناد از نگاه تخصصی و علمی و در مهمترین بخش داده‌پردازی آن‌ها است که اثرات ماندگاری از هویت کرمانشاه را رقم می‌زند.

او افزود: جا دارد مطالعات علمی دانشگاه‌ها با محوریت شهر و پیرامون آن هدایت و مدیریت شود و پژوهش‌های دانشجویی و پایان نامه‌ها در مقطع تحصیلات تکمیلی به این حوزه سوق داده شود.

معاون فرهنگی شهرداری در ادامه جمع آوری و نگهداری تاریخ شفاهی و اسناد مربوطه را مهم عنوان کرد و از نهایی شدن فراخوانی جهت نگارش کتاب تاریخ شهر خبر داد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.