آلمان به انگلیس درباره خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا هشدار داد

وزیر امور خارجه آلمان به دولت انگلیس هشدار داد که با توجه به شرایط کنونی و شیوع کرونا، حاصل نشدن توافق پسابرگزیت مشکلات را تشدید خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، به دولت انگلیس هشدار داد که با توجه به شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا به دست نیاوردن توافق پسابرگزیت مشکلات فراوانی را به دنبال خواهد داشت. 

ماس پس از دیدار با «میشل بارنیر» مذاکره‌کننده ارشد امور برگزیت در اتحادیه اروپا بر قصد بروکسل برای ایفای یک نقش سازنده در رسیدن به توافق پسابرگزیت با انگلیس تاکید کرد و هشدار داد با توجه به شیوع بیماری کرونا به دست نیاوردن چنین توافقی مشکلات را تشدید می‌کند که این رفتار غیرمسئولانه است. 

وزیر امور خارجه آلمان در ادامه اضافه کرد: «با توجه به چالش‌های کنونی حوزه اقتصاد و سلامت، مردم در هر دو طرف به اندازه کافی دچار مشکلات هستند. بنابراین کاملاً غیرمسئولانه خواهد بود که با توافق نکردن بر سر دوره پسابرگزیت و ایجاد مشکلات بیشتر، در چنین موقعیتی تحت فشار فزاینده قرار گیرند.»

بروکسل روز پنجشنبه اعلام کرد قصد دارد پیگرد قانونی  علیه انگلیس را آغاز کند زیرا این کشور شرایط توافق خروج از اتحادیه اروپا را زیر پا گذاشته است. انگلیس در ۳۱ ژانویه سال جاری میلادی رسماً از اتحادیه اروپا خارج شد و در حال حاضر در دوره گذار یک ساله به سر می‌برد.

قرار است در این دوره یک ساله درباره نحوه روابط دو طرف پس از برگزیت به توافق برسند که تاکنون پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است. 

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس به مذاکره ‌کنندگان مهلت داده تا ۱۵ اکتبر  به توافق برسند در غیر این صورت تهدید کرده است این کشور به طور کامل از مذاکرات خارج می‌شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار