فرانسه: انگلیس تا ماه نوامبر تکلیف روابط پسابرگزیت با بروکسل را تعیین کند

یک مقام دولت فرانسه خواستار نهایی شدن توافق انگلیس و اتحادیه اروپا در خصوص روابط پسابرگزیت دو طرف شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کلمنت بون، وزیر امور اروپا در دولت فرانسه از انگلیس خواست تا اوایل ماه نوامبر توافق نامه‌ای در خصوص روابط خود با بروکسل پس از خروج از اتحادیه اروپا تنظیم کند.

کلمنت بون روز یکشنبه در مصاحبه با رادیو فرانسه اعلام کرد بروکسل و لندن باید چارچوب روابط خود را در دوران پسابرگزیت تعیین کنند. این مقام فرانسوی تاکید کرد این توافق باید در هفته‌های آتی نهایی شود. ما نباید در روز‌های پایانی مذاکره آرامش خود را از دست بدهیم، زیرا در پاره‌ای از اوقات منجر به پذیرش امتیازات بد می‌شود.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز گذشته در گفت‌و‌گویی تلفنی با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه بر تلاش خود برای یافتن راهی برای توافق با بروکسل تاکید کرد. با این حال نخست وزیر انگلیس بر موانع پیش رو در دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا برای دوران پسابرگزیت تاکید کرد.

پیش از این نخست وزیر انگلیس اعلام کرده بود: لندن همچنان برای خروج از مذاکرات تجاری در مورد برگزیت آمادگی دارد.

این در حالی است که منابع اروپایی اعلام کردند دور جدید مذاکرات میان انگلیس و اتحادیه اروپا به منظور انعقاد توافق نامه در خصوص روابط دو طرف پس از برگزیت  در لندن از سر گرفته می‌شود.

سران اروپا امیدوار هستند بتوانند تا پایان اکتبر با انگلیس توافق نامه امضاء کنند، اما برای حل مسائل باقی مانده‌ای که مانع از انعقاد این توافق‌نامه شده، پیشرفت ملموسی حاصل نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار