به دنبال کناره‌گیری از اتحادیه اروپا؛

امیدواری انگلیس برای توافق تجاری با آمریکا

همزمان با دور شدن از اتحادیه اروپا، وزیر تجارت انگلیس گفته کشورش چشم امید به توافق تجاری با آمریکا دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا «لیز تراس» وزیر تجارت این کشور گفته است لندن امیدوار است در سال آینده میلادی به توافق تجاری با واشنگتن دست یابد.

این مقام انگلیس با بیان آنکه کشورش در نظر دارد تا اواسط سال آینده میلادی (۲۰۲۱/ ۱۴۰۰) به این توافق برسد، افزود: «در این راه روابط انگلیس و اتحادیه اروپا نیز با تغییراتی مواجه خواهد شد.»

بنا به گفته تراس، لندن و واشنگتن تقریبا تمامی مذاکرات را انجام داده‌اند و می‌توانند مسائل آن‌ها را با هم ادغام کرده و پایه‌ای برای توافقشان بگذارند.

همچنین وزیر تجارت انگلیس گفته است که کشورش تمایل دارد تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر (آبان) سال جاری پیشرفت‌هایی در این توافق نشان دهد و از منافع آن بهره ببرد.

گفتنی است «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از حامیان سرسخت برگزیت بود و حتی برای این کار در امور داخلی لندن نیز دخالت می‌کرد. به ادعای ترامپ تعامل تجاری انگلیس با آمریکا سود بسیار بیشتری به نسبت همکاری با اتحادیه اروپا برایش به ارمغان خواهد داشت.

از همین رو نیز ترامپ درباره روابط تجاری لندن با اتحادیه اروپا گفته بود که با گذشت زمان انگلیس از منظر تجاری از اتحادیه دور شده و به بخش‌های «پیشرفته» جهان نزدیک می‌شود.

اکنون تراس در این باره نیز گفته است: «معامله تجاری با اتحادیه اروپا مهم است، اما باید به یاد داشته باشیم که به مرور زمان سایر مناطق جهان اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند.»

تراس در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که تنش‌ها بین اتحادیه اروپا و انگلیس بالا گرفته است. همچنین قرار است لایحه بازنگری در برخی مفاد توافق برگزیت که موافقت اولیه نمایندگان پارلمان را دریافت کرده، در مجلس عوام به تصویب نهایی برسد.

انگلیس در ۳۱ ژانویه از اتحادیه اروپا خارج شد، اما تاکنون مذاکرات این کشور با اتحادیه اروپا در مورد دست یافتن به یک توافق تجاری جدید پیشرفت چندانی نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار