ساکنان بافت‌های تاریخی باید ثمرات گردشگری را در سفره‌های خود ببینند

استاندار کرمانشاه گفت: ۲ هکتار از بافت تاریخی شهر نودشه به عنوان بافت با ارزش به ثبت رسیده و همه باید در حفظ این میراث کوشا باشیم.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در نشست بررسی مشکلات شهر نوسود که با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر فنی استانداری و مدیران کل دستگاه‌های میراث فرهنگی، آب و فاضلاب، آب منطقه ای، راه و شهرسازی و فرماندار پاوه، شهردار و شورای شهر نودشه برگزار شد؛ گفت:طرح جامع تفضیلی شهر نودشه قبلا تصویب شده و توسعه شهر بر اساس آن اتفاق می‌افتد.

او یادآور شد: شهردار و یا شورای جدید نمی‌توانند مصوبات شورای قبلی در مورد طرح جامع را نادیده بگیرند، زیرا اگر این رویه متداول شود مدیران بعدی هم مصوبات فعلی را لغو می‌کنند که تبعات بسیار بدی برای توسعه شهر‌ها در پی دارد.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: یکی از راه‌های تشویق مردم به حفظ و نگهداری این بناها، تعریف ضوابط مناسب و قابل پذیرش است، زیرا قرار دادن ضوابط سفت و سخت تنها منجر به خالی شدن این بافت‌ها از جمعیت و متروک شدن و ویرانی آن‌ها می‌گردد. در همین راستا مقرر شد ضوابط فعلی مورد بازنگری قرار گیرند.

بازوند بیان کرد: میراث فرهنگی باید طی حداکثر ۱۵ روز به استعلام‌های مربوط به بنا‌های موجود در این بافت تاریخی جواب بدهد.

او تاکید کرد: ساکنان بافت‌های تاریخی باید ثمرات گردشگری را در سفره‌های خود ببینند، در حفظ این بنا‌ها کوشا خواهند بود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: دمیراث فرهنگی همایشی با حضور ساکنان این بافت‌های تاریخی در نودشه برگزار کند و در این برنامه به ترویج مزیت‌های اقتصادی بوم گردی و معرفی تسهیلات ارزان قیمت و امتیازات این حوزه بپردازد.

مدیر ارشد استان بیان کرد: در واقع با ایجاد شغل و رونق اقتصادی، این مردم هستند که از تخریب این بافت‌ها جلوگیری می‌کنند طرح‌های گردشگری در سد داریان باید با اولویت را سرمایه گذاران بومی واگذار شود تا مردم منطقه از ثمرات اقتصادی آن بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار