کتیبه جهانی بیستون برای اولین بار بر روی چوب حکاکی می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: در رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب، ۱۲ هنرمند کرمانشاهی نقش جهانی کتیبه بیستون را روی چوب حکاکی می‌کنند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امید قادری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز به کار رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب ۲۰۲۰ ایران به میزبانی کرمانشاه،گفت: ۱۲ هنرمند صنعت چوب در قالب این رویداد بین‌المللی در استان کرمانشاه از دیروز کار حکاکی نقش جهانی کتیبه بیستون بر روی چوب به ابعاد ۱۰۵ در ۱۸۰ سانتی‌متر را آغاز کرده‌اند.

او ادامه داد: در سه روز کاری با حضور استاد علی‌رضا باوندپور که از اساتید صنعت چوب استان با نشان بین‌المللی و شاگردان کرمانشاهی، کتیبه جهانی بیستون برای اولین بار بر روی چوب حکاکی می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه بیان کرد: کار این حکاکی در محوطه تاریخی طاق‌بستان هم‌اکنون در حال انجام و بازدید برای عموم علاقمندان آزاد است که در اختتامیه (۲۰ شهریورماه) رونمایی خواهد شد.

قادری با بیان اینکه ۱۰۰ کشور دنیا این رویداد را دنبال می‌کنند،بیان کرد: این رویداد به شکل بین‌المللی در شبکه‌های مختلف که یونسکو در فضای مجازی و کانال‌های تلویزیونی دارد، پخش می‌شود.

او ادامه داد: استان کرمانشاه ۶۰ رشته فعال صنایع دستی دارد که از فعال‌ترین آن‌ها می‌توان به رشته‌های گیوه‌بافی، گلیم‌بافی، البسه محلی، ساخت و سازه‌های سنتی، ابزار‌آلات فلزی و سراجی سنتی اشاره کرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار