هزار و ۶۴۰ روستای استان کرمانشاه دهیاری دارند

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت: از مجموع ۲ هزار و ۵۹۵ روستای دارای سکنه استان یک‌هزار و ۶۴۰ روستا ، دارای دهیاری هستند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امیر خسروانی با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۹۵ روستای استان دارای سکنه هستند، گفت: یک‌هزار و ۶۴۰ روستا از این تعداد شرایط جمعیتی به صورتی است که دارای دهیار هستند.

او از روستا‌ها به عنوان یک کانون و مولد تولید یاد کرد و گفت: روستائیان هزینه کمتری برای دولت دارند و تولید‌کننده هستند، اهالی روستا‌ها باحداقل امکانات زندگی می‌کنند که این حداقل امکانات آن‌ها را تبدیل به تولید کننده کرده است.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری و شورا‌های استانداری کرمانشاه ادامه داد: تمام روستا‌های استان کرمانشاه ظرفیت گرشگری و مسافرپذیری را دارند، روستا‌ها با قابلیت گردشگری بیشتر مورد توجه نظام است و مشکلات آن‌ها با حساسیت ویژه‌ای از سوی مسؤولان پیگیری می‌شود.

خسروانی با اشاره به بازگشایی مدارس و دسترسی روستا‌های استان به اینترنت برای استفاده دانش‌آموزان از شبکه شاد، گفت: عمده روستا‌های استان از طریق تلفن ثابت دسترسی به اینترنت دارند و بیشتر روستا‌ها نیز اتصال اینترنت آن‌ها از طریق همراه اول یا ایرانسل امکان‌پذیر است، تعدادی امکان دسترسی ندارند که با مخابرات وضعیت آن‌ها را پیگیر هستیم.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.