سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی خبر داد؛

صدور مجوز فعالیت ۱۵ خانه مسافر در دزفول

شجاعی گفت: مجوز فعالیت ۱۵ خانه مسافر در دزفول به منظور جلوگیری از فعالیت اماکن اقامتی فاقد مجوز صادر شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلام شجاعی سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: مجوز بهره برداری برای فعالیت ۱۵ خانه مسافر با هدف جلوگیری از فعالیت اماکن اقامتی فاقد مجوز در شهرستان دزفول صادر شد.

او بیان کرد: این مجوز‌ها به منظور ساماندهی و نظارت هرچه بهتر خانه‌های مسافر در شهرستان و شناسایی و جلوگیری از فعالیت اماکن اقامتی فاقد مجوز صادر شده‌اند.

شجاعی با بیان اینکه این ۱۵ خانه مسافر که همگی باغ‌ویلا هستند در مجموع دارای قابلیت اقامتی حدود ۱۸۰ نفر هستند و برای ۴۵ نفر نیز اشتغال ایجاد کرده‌اند، اظهار داشت: این اماکن از نظر استحکام بنا، صلاحیت اخلاقی، بهداشت، موارد ایمنی و امنیت مکان بررسی می‌شوند و درصورت تأیید، مجوز فعالیت دریافت می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان این‌که بهبود وضعیت خانه‌مسافر‌ها یکی از عوامل مهم در افزایش آمار مسافران شب اقامت در استان است، ادامه داد: ساماندهی اسکان گردشگران و ویلا‌های اجاره‌ای و نیز ضابطه‌مند کردن آن‌ها ممکن است در رسیدن به این هدف بسیار تأثیرگذار باشد.

به گفته شجاعی، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان به منظور بهبود وضعیت و کیفیت خدمات‌رسانی خانه مسافر‌ها و همچنین ساماندهی و کنترل فعالیت همه مراکز اقامتی در سطح استان، نظارت مستمر انجام می‌دهد. ضمن اینکه این اداره‌کل آمادگی خود را برای صدور مجوز خانه‌مسافر با رعایت مقررات و ضوابط مربوطه اعلام می‌کند و از مسافران و گردشگران خواهشمندیم با اقامت در اماکن دارای مجوز از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، امنیت و آرامش خاطر خود و خانواده را فراهم سازند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.