خانه مسافر‌های استان کرمانشاه باید در شان گردشگران و مسافرین باشد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: به منظور حفظ شان و جایگاه مسافرین از این پس صدور مجوز خانه مسافر‌ها در کرمانشاه سختگیرانه‌تر خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی صابر معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بااشاره به فعالیت ۵۳ خانه مسافر دارای مجوز در سطح استان، اظهار کرد: طبق برنامه تا پایان امسال ۲۵ تا ۳۰ خانه مسافر جدید را در استان راه اندازی خواهیم کرد.

او بیان کرد: هرچند می‌توانستیم برای امسال خانه مسافر‌های بیشتری راه اندازی کنیم، اما باتوجه به اینکه افزایش کیفی خانه مسافر‌ها را در دستورکار قرار داده‌ایم، روی بخش کمی تمرکز زیادی پیدا نکرده‌ایم.

معاون گردشگری استان با تاکید براینکه خانه مسافر‌های استان باید در شان گردشگران و مسافرین باشد، عنوان کرد: در این راستا امسال صدور مجوز خانه مسافر‌ها سنجیده‌تر و سختگیرانه‌تر خواهد بود و تلاش می‌کنیم به خانه مسافر‌هایی مجوز بدهیم که در محلاتی مناسب، امن و قابل دسترس باشد و خدمات و امکانات بیشتری نیز به مسافرین ارائه دهند.

او بیان  کرد: همچنین روی افزایش سطح استاندارد خدمات خانه مسافر‌هایی که سابقا مجوز گرفته‌اند و اکنون فعالند نیز نظارت خواهیم کرد.

صابر در ادامه بابیان اینکه از ابتدای امسال نرخ اقامت در خانه مسافر‌های کرمانشاه افزایشی نداشته، اعلام کرد: هزینه اسکان در خانه مسافر‌ها همانند نرخ اقامت در یک سوئیت است که حداکثر برای چهار نفر بصورت میانگین باتوجه به نوع درجه بین ۷۰ تا ۲۰۰ هزار تومان تمام می‌شود و اگر تعداد مسافرین بیش از چهار نفر باشد، حدود ۳۰ درصد به این هزینه اضافه خواهد شد.

او در ادامه به معضل خانه مسافر‌های غیرمجاز در کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه اکثر این خانه مسافر‌ها تخلفاتی دارند و مسافرین واقعی را پذیرش نمی‌کنند، بنابراین از سال گذشته برخورد جدی با آن‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار