تولید تخم مرغ‌های غنی شده در استان همدان

مدیر طیور جهاد کشاورزی استان همدان گفت: نخستین بار در استان تا پایان سال تخم مرغ‌های غنی شده تولید خواهد شد.

تولید تخم مرغ‌های غنی شده در استان همدانعلیرضا قره گوزلو مدیر طیور جهاد کشاورزی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان افزود: امسال نخستین بار در استان همدان ۴ مرغداری تخم گذار استان تخم مرغ‌هایی با امگا ۳، روی و سلونیوم  تولید خواهد کرد.

او با بیان اینکه در استان همدان ۳۶ واحد پرورش مرغ تخم گذار وجود دارد، اظهار داشت: از این واحد‌ها ۳۲ واحد فعال هستند و روزانه ۵۴ تن تخم مرغ را تولید و روانه بازار می‌کنند.

مدیر طیور جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اهمیت غنی سازی مواد غذایی مصرفی و ارتباط مستقیم آن با سلامت مردم بیان کرد: باید مواد غذایی که در اختیار مردم گذاشته می‌شود دارای مواد ویتامینه ومواد معدنی بیشتری باشد والگوی مصرف غذایی مردم را به سمت استفاده از مواد غذایی متنوع وخواص بیشتر برد.

این مسئول اضافه کرد: مواد غذایی با چربی‌های اشباع شده که امروزه درسبد غذایی مردم جای گرفته یکی از عوامل اصلی بیماری‌های قلبی وعروقی است.

قره گوزلو ادامه داد: مصرف تخم مرغ‌های غنی شده کمک میکند تا پروفایل اسید‌های چرب بدن متعادل شود که به طبع باعث کاهش بیماری های قلبی و عروقی و تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد

انتهای پیام/ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.