تجهیز بیش از ۷۴۴ هکتار از اراضی کشاورزی ملایر به سامانه آبیاری نوین

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: ۷۴۴ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم‌های آبیاری نوین تجهیز شد.

تجهیزبیش از ۷۴۴ هکتار از اراضی کشاورزی ملایر به سامانه آبیاری نوینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سیدمهدی میرباقری مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر افزود: علاوه بر این ۲۳۴ هکتار سیستم آبیاری نوین نیز به صورت خوداجرایی از سوی کشاورزان این شهرستان اجرا شده است.

اوادامه داد: بیش از ۹ میلیارد و ۴۶۲ میلیون تومان اعتبار برای اجرای ۴۰ طرح سیستم آبیاری نوین در بخش آب و خاک این شهرستان هزینه شد که از این رقم ۲ میلیارد و ۲۵۸ میلیون تومان سهم اجراکنندگان طرح و هفت میلیارد و ۲۰۴ میلیون تومان تسهیلات و مبلغ یارانه بوده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر اظهار داشت: بخش مرکزی با ۱۴ طرح و ۳۵۷ هکتار بیشترین میزان سیستم آبیاری نوین را امسال اجرا کرده است.

میرباقری اضافه کرد: بخش جوکار با ۹ طرح و ۲۶۴ هکتار، سامن با هشت طرح و ۱۷۳ هکتار، آورزمان پنج طرح و ۲۰۳ هکتار و بخش زند با چهار طرح و ۱۰۵ هکتار در جایگاه‌های بعدی اجرای سیستم آبیاری نوین قرار دارند.

او گفت: با اجرای این تعداد طرح سیستم آبیاری نوین در بخش آب و خاک این شهرستان، برای ۹۶ نفر اشتغال ایجاد شد.

میرباقری بیان کرد: سال گذشته ۵۴ طرح آبیاری نوین به مساحت یک‌هزار و ۱۲ هکتار در اراضی کشاورزی این شهرستان اجرا شد که در این زمینه پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار به صورت بلاعوض به متقاضیان پرداخت شد.
منبع ایرنا
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.