بهره برداری از ۹ طرح جهاد کشاورزی هفته دولت در شهرستان بهار

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار از بهره برداری ۹ طرح جهاد کشاورزی این شهرستان در هفته دولت خبر داد.

افتتاح ۹ طرح جهادکشاورزی شهرستان بهار در هفته دولتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عبدالحسین اکبری، مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار گفت: این طرح‌ها مربوط به آبیاری کم فشار، احیاء و مرمت قنوات، پرورش ماهیان زینتی ،بسته بندی ادویه و سردخانه بالای صفر است.

او با اشاره به  افتتاح  این طرح‌های در شهرستان بهار گفت: با افتتاح این طرح‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم از مهاجرت روستاییان  به شهر‌ها جلوگیری می‌شود.

اکبری ادامه داد: توجه به زیرساخت‌های بخش کشاورزی یکی از عوامل اثر گذار در اقتصاد مقاومتی است که باعث رونق اقتصادی روستا‌ها و افزایش تولید و صادرات محصولات کشاورزی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی شهرستان بهار، در نخستین روز از هفته دولت با حضور فرماندار شهرستان بهار و جمعی از مسئولان طرح آبیاری کم فشار مزارع و باغات در روستای وهنان افتتاح شد.

این طرح در مساحت ۶۰ هکتار با لوله گذاری ۶۸۳۸ متر در مجموع با اعتباری افزون ۱۳۴ میلیون تومان که با هدف جلوگیری از هدر رفت  آب انجام شد و  طرح دیگرمرمت و لایروبی قنات روستای زاغه بود که مورد بهره برداری قرار گرفت.

اراضی تحت پوشش این روستا ۱۲۰ هکتار و تعداد کشاورزان بهره بردار ۷۶ جفت است که در مجموع بیش از ۱۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده و ۱۱۰۰ میلیون ریال اعتبارات استانی و ۱۰۰ میلیون ریال آورده شخصی کشاورزان است.

انتهای پیام/ب



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.